събота, 23 октомври 2010 г.

Торта "Роял"

За първи път ми се отдава възможност да приготвя торта за рожден ден на близък роднина. До момента винаги съм разчитала на разнообразието от готови торти в сладкарниците. По една или друга причина ми се струваше много сложно да направя хем красива, хем вкусна торта - торта, достойна за празнични свещички. 
И така... изборът беше предрешен, след като случайно ми попадна брой 30 на списание "Журнал за жената" от 2006 г. Там, апетитно и примамливо, ме подканяха да опитам четири рецепти за невероятни торти на Виенски салон "Роял". 
Сега представям генералната репетиция за торта "Роял", а скоро ще направя и останалите три - торта "Йогурт", плодов чийз и торта "Сахер".

Необходими продукти за блата: 
 4 яйца
80 г захар
2 с.л. олио
2 с.л. коняк
80 г брашно
40 г какао
1 ч.л. бакпулвер
1 щ. канела
100 мл захарен сироп

Необходими продукти за крема:
500 мл прясно мляко
35 г захар
1 пак. пудинг „Ванилия” (за 800 мл)
100 г краве масло или кулинарен маргарин

Необходими продукти за декорация:
100 мл захарен сироп
100 г бишкоти
200 мл течна сметана
100 г шоколад

Начин на приготвяне:
Белтъците и жълтъците се разбиват поотделно.
Олиото и коняка се смесват с жълтъците и
се прибавят към разбитите със захарта на пухкав сняг белтъци.


Към сместа се добавя пресятото с какао, бакпулвер и канела брашно.
Всичко се разбърква внимателно, излива се в тавичка с диаметър 26 см.
Пече се  в загрята до 180°С фурна за 10-15 минути.


След като изстине, блатът се сиропира.


Върху него се изсипва масленият крем, приготвен от млякото, захарта,  пудинга и маслото.
Върху кремът се нареждат бишкотите, леко потопени в захарен сироп.
Най-отгоре тортата се декорира с миксираната течна сметана.


Украсява се с шоколадови люспи, направени с белачка за краставица.

 

Много съм щастлива, че моята идея "Не е трудно, аз също опитах!" намира съмишленици. 
Днес, 8 юни 2011 г., на електронната си поща получих писмо от Диана.
Ето какво ми пише тя: 
"Здравей!
Идвам с очет за Торта "Роял". На домочадието много се хареса. Благодаря ти за споделената рецепта. В прикачения файл е снимковия материал. Не е особено сполучлив, но нямам добър апарат.
Хубав и усмихнат ден!
Поздрави,
Диана."
Диана, благодаря за признанието. Надявам се нашите снимки да мотивират нови кулинарни опити. Желая ти успех!


.

4 коментара:

Диана каза...

Тази торта изглежда мммммммм вкусно! Благодаря ти за показаната рецепта стъпка по стъпка.
Хубав ден!

The witch каза...

Диана, благодаря за хубавия отзив.
От скоро съм потънала в дебрите на тортоправенето. Старая се тортите ми да изглеждат красиви, макар че не ми се получава често.
Семейството ме мотивира и успокоява, че поне са вкусни, ако не съвършенни на външен вид.
Торта "Роял" съм правила няколко пъти и винаги изчезва мигновено.
Ако решиш да я приготвиш, ще се радвам да пишеш как се е получила при теб.
До скоро и успех!

Диана каза...

Привет! Правих тортата :)). Наистина много лесна, а и вкуснааа. Благодаря ти!

The witch каза...

Диана, радвам се че тортата се е получила добре. Очаквам снимки.
Опитай и други мои рецепти. Ще ми е много приятно да разбера, че блогът изпълнява мисията си успешно.
Желая ти успех.

Публикуване на коментар

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

7 популярни коридора из кулата в последните 7 дни

7 от последните коментари

Моята "сандъчена" градина, 2010 г.