неделя, 20 февруари 2011 г.

Богато маслено тесто

Често съм се прихласвала по изкусителни сладки и солени пайове. Оказа се, че не толкова трудно да се преготви маслено тесто за пай. За разлика от основното маслено тесто, в което вместо жълтък има 1 ½ с.л. вода, богатото маслено тесто с по-ароматно и по-вкусно. 
  • Всички продукти трябва да са студени.
  • когато се меси е препоръчително ръцете да се студени.
  • Меси се за кратко.
  • Готовото тесто може да се съхранява в хладилник за 3-4 дни.
  • Масленото тесто трябва да е охладено, за да се обработва за пай.

Необходими продукти за 390 г. маслено тесто:
225 г брашно
1 щ. сол
115 г краве масло
1 жълтък (белтъкът се използва за мазане на пая)
2 с.л. студена вода
  
Начин на приготвяне:

    1. Брашното и солта се пресяват в купа.
    2. Добавя се студеното масло.
    3. Жълтъкът се разбива със студената вода.
    4. Прибавя се в купата.  
    5. Меси се на ръка или с миксер до твърдо тесто. 
    6. Поставя се в найлонов плик и се прибира в хладилник за 30 минути.
     
    .

    3 коментара:

    Анонимен каза...

    Здравейте. Вашия сайт доста ми хареса и имам едно запитване към Вас.
    В момента съм студентка втори курс спец: Хранителни технологии" и съм задочно обучение. Тъй като нямам мн време за ходене на лекции, ми се наложи да си купя 2 учебника по технология на хлебните и сладкарски изделия. В момента имам курсова работа, на тема "технологичен процес на сладкарски изделия от маслено тесто" и понеже материала който го има в учебниците е доста малък, можете ли да ми помогнете?

    The witch каза...

    Здравейте!
    Аз не съм професионален кулинар. Занимавам се любителски със сладкарство. Дори много често приготвям за първи път рецептите.
    От какво естество е помощта, която очаквате?

    Анонимен каза...

    Трябва ми технологията за медените основи. Тези 2 учебника, които си купих има мн малко материал / около1-2листа най- много/, знаете, че преподавателите искат да им се точатлокуми / поне при моята преподавателка е така/ и затова се обърнах към Вас. Надявам се да ми помогнете.
    Благодаря Ви предварително :)

    Публикуване на коментар

    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

    7 популярни коридора из кулата в последните 7 дни

    7 от последните коментари

    Моята "сандъчена" градина, 2010 г.