четвъртък, 24 март 2011 г.

Сирене по шопски

Ежедневието ми в последния месец е изключително динамично и забързано. Майсторски жонглирам със системни уравнения и осева симетрия, с домакински задължения и служебни ангажименти. И всичкото това в преливащи дози. Сега се сещам, че не съм приготвила почвената смес за пролетния цветен разсад, а вече трябва да се пикира. Понякога се чудя как успявам, какво ме крепи, докога ще успея да съхраня този ентусиазъм всичко да прави сама и то по възможно най-добрия начин? Познавам се добре и вероятно завинаги ще запазя този "огън" жив, както казва една приятелка. Един от начините да се справя с липсата на достатъчно време са ястията раз-два-три. Бързи са - отнемат не повече от 20-30 минути. Лесни са - нужни са обикновени продукти и умения за начинаещи.

Необходими продукти за 1 порция:
150 г сирене
20 г краве масло
¼ глава лук
2 яйца
1 резен домат
1 люта чушка

Начин на приготвяне:
Лукът се реже на кубчета.
Поставя се на дъното на пръстено гювече.
Върху него се слага плочка сирене.
Ръси се с червен пипер.
Маслото се разпределя отгоре.
Слага се резенът домат.
Запича се 10 минути при 190°С.

Изважда се от фурната.
Отгоре се чукват яйцата, като се внимава жълтъците да останат цели.
Прибавя се лютата чушка.
Не я търсете на снимката. Аз не обичам люти чушки, така че не я сложих в моето гювече. Обаче в оригиналната рецепта присъства.
Запича се докато яйцата се втвърди.
Поднася се топло.
  • Ако сиринето е прекалено солено - предварително го обезсолете в съд с вода.
 
.

4 коментара:

Lety каза...

Аз напоследък съм в същото положение :) И ние сме на "раз-два-три", с изключение на почивните дни, което се отразява и на публикациите в блога, но пък си е предизвикателство :)
А, сирене по шопски много обичам! Снимките са повече от апетитни :)
С пожелание за хубав, макар и забързан ден

The witch каза...

Лети, благодаря за милите думи.
Наистина напоследък отделям повече от оскъдното ми свободно време на другото ми увлечение - цветарството. Харесва ми сама да отглеждам цветята си от семенца и да наблюдавам как постепенно укрепват и се развиват.
Вероятно ще посветя една публикация на тази тема. Но нека видим какво ще покара тази година. Стискайте палци.
Е, време е служебните ангажименти да ме връхлетят като цунами, но без негативни последици, надявам се. :)

Аелис каза...

The witch , много вкусно изглежда сиренето ти!Мда, рецептата е много времеспестяваща, точно за работещи момичета:))).
Поздрави и усмихнат ден!!!

The witch каза...

Аелис, благодаря.
У дома за топлинна обработка предпочитаме сирене, вместо кашкавал, защото се получава мек като крем, а кашкавала се втвърдява. И за паниране, и за гювече... Използвам кашкавал само при пиците и при топлите сандвичи, когато се запича и става хрупкава коричка.

Публикуване на коментар

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

7 популярни коридора из кулата в последните 7 дни

7 от последните коментари

Моята "сандъчена" градина, 2010 г.