събота, 2 април 2011 г.

Поднос на столче

Днес разбрах, че съм сред 10-те номинирани за приза "Блог на месец март 2011" от "Блог на деня". Това е изключителна чест за мен и истинско удовлетворение от свършеното. Скоро имам рожден ден и тази номинация и евентуална победа на 7 април е прекрасен подарък за мен. Ако спечеля отличието ще бъда още по-щастлива и още по-мотивирана към следващи кулинарни и сръчни приключения. Нека по-често нахлупваме островърхата шапка и извършваме чародейства за един по-вкусен и по-ароматен, по-красив и по-уютен, по-позитивен и по-усмихнат свят.
Винаги съм харесвала изящните подноси от този тип и отдавна искам да имам такъв. Представям ви поредния си проект – елегантен поднос на столче.
Направен е от стъклена чиния за сервиране и подходяща база с по-широка основа – стъклена чаша на столче, свещник или ваза. Естествено може да използвате порцеланови или дървени изделия, може да направите поднос на два или три етажа... Ако развихрите въображението си ще постигнете завиден резултат. Изпълнението не отнема много време – толкова, колкото е необходимо, за да се изпече един сладкиш. 
Както вече съм писала, този тип дейност носи удовлетворение и творческо удовлетворение, от една стара и от друга – представлява истинска терапия и разтоварване от обичайните трудности от служебно и домакинско естество. Винаги може да се отдаде чудесен повод да реализирате този проект – рожден ден или друг повод на приятелка например. Тогава радостта ще бъде в двойна доза – и за вас като творец, и за приятелката, която ще получи оригинален подарък уникат. 
С удоволствие ще публикувам снимки на вашите варианти по този проект. Очаквам ги на towerwitch@gmail.com. Приятно майсторене!

Необходими материали:
чиния за сервиране
чаша на столче
лепило за стъкло*

Изпълнение:
  1. Двете части на подноса се почистват и подсушават. 
  2. Чинията се поставя на равна повърхност на обратно. Отбелязва се център. 
  3. Основата на чашата се маже с лепило. Поставя се в отбелязания център на чинията. Внимателно се отстранява излишното лепило, докато не е засъхнало. 
  4. Върху така поставените съдове се слага тежка книга, за да ги притиска един към друг, докато лепилото засъхне.
  • Работете с найлонови ръкавици.
  • За база на подноса може да се използва свещник или ваза, но с по-широка основа. 
  • Препоръчвам само ръчно миене.
  • Стойност на проекта: 5.90 лв. (3.00 лв. чиния + 1.50 лв. чаша+ 1.40 лв. лепило).
  •  Източник: вариант с чаша със столче и с водна чаша.

* За залепване на прозрачни стъклени съдове използвайте прозрачно лепило. Аз използвах JIP MULTIPURPOSE/ПРОЗРАЧНО. Изключително здраво, лепи чисто и бързо пластмаса, дърво, хартия, текстил, гума, кожа, корк, метал, мукава, керамика, стъкло, порцелан, мрамор и др. Купих го от книжарница, тубичка 30 мл, за не повече 2 лв.
.

6 коментара:

ellyganova каза...

Много е красив! И аз винаги съм си мечтала да имам такъв. За съжаление нямам подходящи материали да си направя, но ще се оглеждам ;)
Поздрави и хубав уикенд!

Dani каза...

Прекрасна идея :)
И аз харесвам тези подноси, но не мога да видя в магазина, но сега вече мога да си направя!
Поздрави и хубав ден!
Поздравления за номинацията!

The witch каза...

Дани и Ели, благодаря за поздравите. Ще се радвам, ако положителните ви коментари намерят израз и в гласуването за блог на месеца.
Ели, разрови се из шкафовете. Няма начин да не намериш самотна чашка и чинийка.
Успех!

fedora каза...

Ще се възползвам от тази прекрасна идея!
Наистина много ми допада :)

Ивейн каза...

Хаха, в първия момент успя да ме заблудиш :) И аз съм в едни въздишки по подобни подноси, но съм намерила мястото, само остава парички да си събера. Прибягвала съм често до този трик, без обаче да ги слепвам.
Поздрави!

The witch каза...

fedora, направи ли си поднос. Не си се похвалила?

Ив, твоят трик е полезен за временни решения. За снимки и аз прибягвам до него.

Дами, сърдечно ви благодаря!

Публикуване на коментар

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

7 популярни коридора из кулата в последните 7 дни

7 от последните коментари

Моята "сандъчена" градина, 2010 г.