сряда, 28 септември 2011 г.

Пенне* със сос от чушки и домати

Днешната рецепта представлява живописно съчетание на пресни зеленчуци във вкусен доматен сос, поднесено с къси макарони. Апетитното вегетарианско ястие може да впечатли дори върлите привърженици на  месцето.  Освен за паста, ароматният сос е подходящ за пълнеж на печени необелени картофи. Необходимо е 15 минути време за подготовка и 25 минути за приготвяте.
Рецептата е от списание "Уверени в кухнята", излизало през 2002 г. Няма рецепта, която да съм изпробвала и да не се е получило страхотно ястие. Благодарна съм на мама, че ми направи толкова полезен подарък навремето. Макар и недооценен тогава, в момента е една от настолните ми готварски книги. Тя ми направи комплекта, докато се изпълни папката. Съжалявам, че не купих останалите броеве.

Необходими продукти за 4 порции:

2 с.л. олио
1 глава кромид лук, на шайби
1-2 скилидки чесън, пресован
3 чушки – червена, зелена и жълта, на кубчета
2 малки тиквички, на шайби
100 г гъби, на резени
2 стръка целина, на резени
400 г домати, обелени и настъргани
1 с.л. доматено пюре
2 с.л. червено вино
1 с.л. царевично нишесте
300 мл вода
2 ч.л. сух риган
сол и черен пипер на вкус

350 г къси макарони
25 г краве масло

 
Начин на приготвяне:

Олиото се загрява в тиган.
Зеленчуците се сотират за 5 минути като се разбърква.
Добавят се доматите, доматеното пюре и червеното вино.


Царевичното нишесте се размива във водата.
Добавя се към зеленчуците заедно със зелените подправки.
Кипва се като се разбърква до сгъстяване.
Подправя се на вкус. 
Захлупва се и се задушава 20 минути.


Междувременно макароните се варят според указанията на опаковката в тенджера с подсолена вода. Отцеждат се и се овалват в маслото. Поднасят се веднага заедно със соса.

* Penne - паста с тръбообразна форма и скосени краища.

Източник: списание "Уверени в кухнята"

  • Пресните домати може да замените с домати от консерва.
  • Как си спестявам беленето на пресни домати – разполовявам домата, всяка половинка стържа на ренде, докато остане само ципата.
  • Освен за паста и картофи, сосът от чушки и домати поднасям с печено на скара  пилешко месо.
.

8 коментара:

fedora каза...

О, сосчето е страхотно!!! Много зеленчуково и много свежо - точно по мой вкус.
Поздравления за поредната хубава рецепта :)

The witch каза...

Ина, рецептата е от списание "Уверени в кухнята", излизало през 2002 г. Няма рецепта, която да съм изпробвала и да не се е получило страхотно ястие.
Благодарна съм на мама, че ми направи толкова полезен подарък навремето. Макар и недооценен тогава, в момента е една от настолните ми готварски книги. Тя ми направи комплекта докато се изпълни папката. Съжалявам, че не купих останалите броеве.

rusanka каза...

Станиславче, страхотно сосче! Есенно и свежо!
Много оригинална рецепта! Благодаря! Поздрави и хубав ден!

The witch каза...

Роси, истинско удоволствие за мен е да получа одобрителен коментар от такъв майстор на домашно приготвената храна като теб. Благодаря!
Поздрав от кулата за Бургас!

Аелис каза...

Ах, паста!!!Снимката ме накара да огладнея:))).
The witch , чудна е, копирам си рецептата:).
Поздрави и хубав ден!

The witch каза...

Аелис, очаквам отзив след като изпробваш рецептата. Надявам се да ти допадне.

ellyganova каза...

И аз си копирам рецептата ;) Много вкусно ми изглежда!
Напоследък нямам никакво настроение за готвене, но това сосче изглежда лесничко и ще го пробвам.
Поздрави и хубави почивни дни!

The witch каза...

Ели, действай, докато все още има сезонните тиквички, чушки и домати. После ще е късно, а смятам че ще пропуснеш възможност за един супер ароматен сос. Успех!

Публикуване на коментар

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

7 популярни коридора из кулата в последните 7 дни

7 от последните коментари

Моята "сандъчена" градина, 2010 г.