понеделник, 31 октомври 2011 г.

Бърза, лесна и вкусна паста с карфиол

Не сте опитвали паста с карфиол? Е, време е. Подготвила съм по чинийка за желаещите. Надявам се да ви харесат така както допаднаха на мен и всички в кулата. Рецептата дълго чака своя ред. Обичам суровия и хрупкав карфиол, но сварен в комбинация с паста не ми се очертаваше като вкусно ястие.  Един ден реших да опитам и останах приятно изненадана и много доволна. Това е бърза, лесна и вкусна рецепта за всеки начинаещ готвач.
Предпочитам да използвам паста от твърда пшеница, защото има много повече витамини и микроелементи, а освен това – много по-малко от полезните вещества преминават във водата при варене.

Нещо интересно… За производството на истински макаронени изделия се използва само брашно от твърда пшеница и вода, докато огромна част от родните макарони се правят от брашно за хляб, в най-добрия случай от грис и мека пшеница. В Италия, Франция и Гърция по закон макаронени изделия се произвеждат само от твърда пшеница и използването на други суровини, без да са указани на опаковката, се смята за измама. В Испания, САЩ, Канада въпреки, че няма специален закон, преобладаващата част от произведената паста е именно от твърда пшеница.

За да се получи добре пастата, освен че е задължително да се купува качествена паста, е необходимо да се спазват няколко основни правила:
  • вари се в много вода – на всеки сто грама паста се предвижда по един литър вода
  • за да не изкипи пяната, водата се посолява около 10 г сол на литър вода
  • солта се слага в завряла вода; ако се соли от самото началоще заври по-бавно
  • в момента, в който пастата се слага да се вари, водата трябва да кипи силно
  • водата трябва да заври бързо, а бавно да ври през цялото време, като за тази цел силата на огъня се намалява
  • тенджерата не се захлупва с капак и не се разбърква прекалено много, за да не се начупи и повреди повърхността на пастата, но не се оставя да се слепи; подходящо е да се използва дървена лъжица
  • за да не се превари, се спазва времето, отбелязано на опаковката
  • качествената паста не се мие, след като се свари
  • пастата попива от соса, затова е добре тя да да се повари известно време (5-10 минути) с него.

Необходими продукти за 4 порции:
350 г паста
500 г (3 ч.ч.) карфиол, нарязан на розички
3 ч.л. зехтин
1 ч.л. галета
½ глава лук, ситно нарязана
8 с.л. сирене гауда или твърд кашкавал, настърган
½ ч.ч. магданоз, ситно нарязан
сол и черен пипер на вкус

Начин на приготвяне:
Пастата се вари според указанията. Запазва се 1 ч.ч. течност от варенето.
Карфиолът се вари на пара 10 минути. Добре е да не се прекалява, за да остане твърд.
Лукът се сотира в зехтина. Добавя се галетата и магданоза.
Смесват се карфиола, 1 ч.ч. от течността, лучено-магданозената смес. Овкусява се със сол и пипер.
В чинии за сервиране се разпределя пастата, отгоре се ръси кашкавал, накрая се сипва карфиоловата смес, ръси се по щипка галета.


  • Източник: тук
  • Снимките не се получиха ефектни и примамливи, но реших да не бавя рецептата, заради сезонните продукти в нея. Надявам се да опитате тази паста. Очаквам отзиви.
Ели и Мони, сърдечно благодаря за доверието към моя блог, за честите коментари към моите публикации и за приятелския жест – красивите и мотивиращи наградки.

Предавам щафетата напред, за да зарадвам уважавани от мен кулинари:  


Страхотен кулинар и добър приятел! 
Йоли и Вкусно с Йоли http://yoli-www.blogspot.com/
Лети и Кулинарно приключение http://lety-culinaryadventure.blogspot.com/
Роси и Домашно приготвена храна http://www.rusankakulinaria.info/


Приятел с голямо сърце
Ели и Моите любими рецепти http://ellyganova.blogspot.com/
Аелис и Аелис в страната на чудесата http://aelisaelis.blogspot.com/
Мария и Fait Maison http://faitmaison-maria.blogspot.com/


Най-добър приятел! 
Емилия и The secret - with love http://tarakchieva.blogspot.com/ 
Мариета и Когато готвенето стане страст http://passionscooking.blogspot.com/
Мъх и Горски мъх http://gorskimah.blogspot.com/ 
Пипи и В кухнята на пипилотките http://pipilotki.blogspot.com/
.

26 коментара:

Аелис каза...

Ехааа, паста....!Много я обичам, във всичките й варианти и със всякакви сосове и добавки:).Признавам си, че не ми е хрумвало да я приготвям с карфиол - с броколи да, но не и с карфиол, чудесна идея!
Благодаря ти много за наградата, която споделяш с мен - страхотна е!
Поздрави и чуден понеделник!

Maria Miteva-Christou каза...

Честити ти награди и сърдечна благодарност за това, че споделяш и с мен една от тях!
:)
Пастата изглежда вкусно - неустоимо вкусно!

Йоланта Делибозова каза...

Благодаря ти за наградата миличка. Супер е пастата. И да знаеш,никой не може да обяснява по-добре от теб.

pipilota каза...

Благодаря много за честта да получа награда от теб! Откакто открих блога ти, черпя доста идеи и рецепти от него :))) Много ми харесва, че имаш етикети за 90-дневната диета! А тази рецепта мисля, че ще ми стане любима, защото обожавам пастата и карфиола :) Май е време за едни нови 90 дни...
Поздрави и спокойна вечер!

Емилия Таракчиева каза...

Благодаря ти много за честа да ме удостоиш с тази награда! За мен е удоволствие да посещавам блога ти. Пожелавам ти все така да твориш с ентусиазъм!

fedora каза...

Не съм опитвала паста с карфиол, но съм сигурна, че ще ми допадне.
Благодаря за наградата, Вещичке :)
Днес ти е празник :)))

Прегръдки и хубава вечер :)

Нели каза...

Все не ми стига време да се покача чак до теб,но днес успях.И аз не съм опитвала паста с карфиол,но твоето изглежда добре:)
Лека нощ ,сега си отивам ,но следващия път ще ползвам асансьора за да се покача по-бързо:)

The witch каза...

Аелис, аз също много харесвам паста. След решението да се храним разделно открих колко по-вкусна и по-разнообразна е пастата без месо. До скоро!

Мария, ти си един от неизчерпаемите източници на вдъхновение и увереност в кухнята за мен. С поздрав!

Йоли, как да опиша каква радост и гордост за мен са твоите коментари. Благодаря за признанието, че обяснявам толкова добре. Вероятно причината се дължи на това, че блогът е насочен към начинаещите и целта ми е повече хора да преоткрият готвенето като нещо интересно и забавно, освен като неизбежно и тривиално.

Пипи, добре дошла в кулата. Наслади се на магиите здравословно. Всъщност аз не спазвам в истинския смисъл 90-дневната диета. Просто се опитвам да се храня разделно по дни, без да прекалявам с количеството и времето. Успех!

Емилия, поздрав от кулата. Радвам се, че наградката е чест за теб.

Ина, благодаря. Вярно е, че вчера празнуваха вещиците, но англоезичните. Очаквам отзив за пастата, ако я направиш.

Нели, добре дошла в кулата. Обичам да посрещам гости, особено с чувство за хумор.

ellyganova каза...

Вещичке, искрени благодарности за наградата! Приателските чувства са взаимни :) Винаги ми е приятно да се отбивам в Кулата.
Интересна рецепта си предложила. Аз съм опитвала карфиол само паниран и в туршия. Сигурно ще е вкусен и с паста.
Поздрави и хубав ден!

rusanka каза...

Паста с карфиол, звучи ми много вкусно, Станиславче! Трябва да опитам!
Честити награди и благодаря за споделената с мен!
Винаги с удоволствие се отбивам в кулата , където намирам интересни и изкушаващи рецепти!
Харесала съм си бананово медената торта, която се каня да приготвя за рождения ден на големия ми син!
Поздрави и приятелска прегръдка!

Мъх каза...

Вещице,
благодаря за наградата!
За мен е радост да се открия в списъка ти:-)
И паста с карфиол звучи интересно, но тъй като си падам по пастата със зеленчуци, със сигурност и на този вариант ще му дойде времето у дома;-)
Благодаря!

Moni каза...

Стани, не съм опитвала паста с карфиол и се нареждам с чинийка.:-))) Изглежда убийствено вкусно! Страхотно апетитни и изкусителни снимки!
Честити ти много награди! Пожелавам ти да продължават да се множат, както и ти пожелавам да ни предлагаш все такива вкусотии, заради които обичам да се отбивам в кулата!
Прекрасни дни и сърдечни поздрави!

Lety каза...

Отсъствах за малко, връщам се и ме чака приятна изненада :))
Благодаря от сърце! Много ме зарадва с този жест, за мен е чест да получа тази награда!
А твоя блог си заслужава всичките награди, които е получил, а и повече! Да са ти честити!
Хубави и цветни есенни дни!

The witch каза...

Момичета, как да опиша с малко думи радостта и удовлетворението, които ми носят вашите коментари?!

Ели, привет! Определено тази рецепта привлече интереса ми, тъй като не възприемах комбинацията от паста и задушен карфиол. Реших да я изпробвам и останах приятно изненадана.

Мъхче, честит рожден ден! Радвам се, че наградката дойде в точно то време.

Мони, благодаря мила. Снимките не се получиха така хубави както исках да се получат, но щом са ти харесали - добре. Не ми се чакаше до следващия опит, исках да публикувам рецептата във времето на изобилие от карфиол на пазара.

The witch каза...

Лети, винаги се добре дошла в кулата. Знаеш, че ти си първият ми последовател и затова - почетен.
Усмихнат и успешен ден!

pep-4o каза...

Честити ти награди, Станислава! И сърдечно благодаря, че споделяш една от тях - много весела и закачлива :)) с мен!

Поздрави сърдечни и ....честит празник :) Днес е сряда :)

Kokona каза...

И паста обичам, и карфиол обичам, ама смесено не съм опитвала:) Защо пък да не пробвам!:)

Честити награди и хубава вечер!

The witch каза...

Пепи, привет! Защо да ен празнуваме и в четвъртък?! Честит празник!

Коконка, Опитай. Аз също бях с предубеждение, но много ми допадна комбинацията.

Мария каза...

Надявам се да не е късно за порция вкусна паста с карфиол, който толкова много обичам! :)
Благодаря ти, мила Вещичке, за наградата и за вкусната рецепта! Винаги е удоволствие да се отбивам в кулата, чувствата са взаимни! Благодаря ти!

Мариета каза...

Станислава, сърдечно благодаря за прекрасната награда, много ме зарадва!
А пастата освен интересна, вярвам е и много вкусна!
Поздрави!

The witch каза...

Мария, порциите паста свършиха, но имаш рецептата и скоро очаквам лични впечатления.

Мариета, сърдечен поздрав от кулата!

Lety каза...

Станислава, привет!
Идвам на свой ред с награда, но е придружена и с предизвикателство :) Заповядай при мен, когато ти е удобно, за да си я вземеш.
Сърдечен поздрав и хубави почивни дни!

Мария каза...

Вещичке, със сигурност ще докладвам! :)
Тази вечер аз имам изненада за теб! Заповядай на гости!

Ани каза...

Witch, много полезни съвети за варене на паста. Определено ще са ми полезни. А пастата с карфиол звучи много интригуващо :)

pipilota каза...

Връщам жеста с наградката, мини да си я получиш когато можеш!
Поздрави и приятна почивка!

The witch каза...

Лети, Мария, Пипи, благодаря от сърце за споделените награди. Признавам си честно, че много ме радват. С удоволствие приемам предизвикателството.

Ани, добре дошла в кулата. Надявам се рецептата да ти хареса и да се впише отлично в твоята вкуснотека. Побързай, докато има изобилие от карфиол на пазара.

Публикуване на коментар

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

7 популярни коридора из кулата в последните 7 дни

7 от последните коментари

Моята "сандъчена" градина, 2010 г.