понеделник, 21 ноември 2011 г.

С дъх на канела и есенен аромат или Ябълкови мъфини с орехи

Мъфини с кисело мляко ІV вид


Необходими продукти:
2 ч.ч. (280 г) брашно
1 ч.л. бакпулвер*
1 ч.л. канела
1 ч.ч. (200 г) захар
1/3 ч.ч. (80 мл) олио
1 ч.ч. кисело мляко
1 ч.л. сода бикарбонат
2 яйца
1 щипка сол
180-200 г ябълка, настъргана – 1 ч.ч.
½ ч.ч. смелени орехи

Начин на приготвяне:
Брашното, бакпулверът и канелата се пресяват в купа.
Яйцата с щипка сол и захарта се разбиват с телена бъркалка. 
Добавят се олиото и шупналото със сода кисело мляко.
Ябълката и орехите се прибавят накрая. 


Пече се в предварително загрята до 180°С фурна за 25 минути.
Готовите мъфини остават във формите 10 минути.


Тази смес е достатъчна за 18 мъфини, но аз винаги пека наведнъж 12 по-големички.

* Върху пакетчето с бакпулвер е указано за колко брашно е достатъчно количеството. В моя случай - няма да посочвам марката, използвам приблизително половин пакетче или 1 ч.л. за необходимото количество брашно - 280 г. Важно е да четете инструкциите на опаковките. 

Сърдечно благодаря на Деси и Ели за снимките, изпратени за „Не е трудно, аз също опитах!”. Радвам се, че моите рецепти са реализирани във вашите домове.

Това е писмото от Деси:
Здравейте, казвам се Десислава и скоро попаднах на вашия чудесен блог. Искам да изкажа огромното си възхищение от прекрасните рецепти и идеи, но най-вече съм впечатлена от точното и ясно обяснение на рецептите. Аз от скоро съм в кулинарната магия, често голямото ми вдъхновение преминава в тъга по несполучливия резултат:)) но това в никой случай не ме отказва - дори напротив.
Та по конкретната тема - от както ви открих успях да приготвя две от предложенията - до преди малко се забавлявах с еклерчетата, а преди време с малко импровизации - приготвих бананово-медената торта. Може да се каже, че дори и при моите умения се получиха доста добре, поне като вкус:)
Ще приложа и няколко снимки, но поради качеството и резултата може би е по-добре да не се показват на друго място, просто исках да знаете че в мое лице имате още един последовател и верен почитател:)
Благодаря още веднъж за чудесните напътствия, ако имам пак добър резултат ще споделя отново.
Лека вечер:)
Деси, привет! Благодаря за приятелското  писмо и оказаното доверие. Радвам се, че моите рецепти ти харесват. Създадох блога си с идеята да съм полезна на младите кулинари. Самата аз много от рецепти изпълнявам за 1 път. Най-важното е да сме уверени в това, което правим.
Еклерите и тортата са се получили много добре. Не се отказвай дори при неуспешни опити. Не забравяй, че и на най-опитния кулинар може да се случи нещо непредвидимо.
Благодаря за второто писмо с разрешение да публикувам снимките ти. Желая ти успех!


Ели, поздрав от кулата! Твоите писма и коментари ме правят много щастлива. До скоро!
.

7 коментара:

rusanka каза...

Прекрасна есенна рецепта, Станиславче!
Канела, ябълки и орехи - божествена комбинация!
И аз съм си харесала бананово-медената торта и ще я приготвя за рождения ден на големия ми син на 30.11. Страхотна е и съм сигурна, че ще се хареса на цялото семейство!
Поздрави и прегръдки!

The witch каза...

Да, Роси, мъфинките ухаят много приятно.
Бананово-медената торта има вълшебен вкус. Съжалявам, че когато я приготвих имах толкова много ангажименти - тридневно гостуване на роднини по повод рождения ми ден и всичко свързано с настаняването, изхранването и приятното прекарване на времето, че не успях да украся подобаващо тортата. Естествено освен не малкото на брой свещички, които по женски скрих и не показах в снимка тук.
До скоро!

ellyganova каза...

И на мен комбинацията ябълки, орехи, канела ми е слабост. Много апетитно изглеждат тези мъфини!
Поздрави :)

Мария каза...

Вещичке, абсолютно съм съгласна с твоята читателка - аз също намирам коридорите на кулата много полезни, пълни с добри идеи и напътствия! А днешната рецепта идва точно навреме, защото съм обещала на детето кекс, но мисля да "скрия" вътре една-две ябълки, че иначе няма и да ги погледне :)
Желая ти хубав ден и до скоро! :)

The witch каза...

Ели и Мария, сърдечно благодаря за коментарите. В последния месец намирам все по-малко време, за да пиша при вас, въпреки че честичко надничам. Започнах езиков курс и си припомних какво е да пишеш домашни и да учиш уроци. Определено този ангажимент "глътна" голяма част от личното ми време. До скоро!

Анонимен каза...

Аз ги изпробвах с тиква, поради липса на ябълки в момента на вдъхновението за правене на мъфини :)
Станаха много приятни на вкус, само дето малко трудно се махат хартиените кошнички.

The witch каза...

Анонимен, надникни в "Сладки магии". Или вдясно - кликни на ежедневните предизвикателства - "есенни печива с тиква". Там има много разнообразни рецепти с тиква.
За трудното отстраняване на кошничките си мисля, че е възможно да е от тиквата. Но не съм много сигурна.
При мен се отлепиха много лесно.
Трудно се отделя хартийката от солените мъфини, но когато изстинат това става много лесно. Опитай и ти така.

Публикуване на коментар

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

7 популярни коридора из кулата в последните 7 дни

7 от последните коментари

Моята "сандъчена" градина, 2010 г.