понеделник, 28 ноември 2011 г.

Своеобразен кулинарен и релаксиращ остров или Пилешка салата с ябълки и стафиди

В основата на днешната рецепта е ястието, специално измислено за коронацията на кралица Елизабет ІІ през 1952 година – Пиле за коронация. В сезонът на изобилие от ябълки реших да заменя екзотичното манго с есенната „принцеса”. Избрах по-кисела и тръпчива ябълка, каквато малкият принц редовно пренебрегва пред госпожица мандарина. Вкусът на обикновеното пилешко месо обогатих с апетитния аромат на луканков салам. Не пропуснах стафидите, защото оставят приятно усещане за сладост. Отново се получи необичайната комбинация от продукти, предаваща на ястието специално значение. Приготвено към менюто в средата на седмицата ястието представлява един своеобразен кулинарен и релаксиращ остров в делничното ежедневие.

Необходими продукти за 1 порция:
100 г бяло месо, сварено
½ (50 г) средна ябълка
50 г луканков салам
3 с.л. (30 г) черни стафиди
50 г кашкавал*

за дресинг:
3 с.л. майонеза
1 с.л. ябълков сок, пресен
1 ч.л. лимонов сок
сол и черен пипер

Начин на приготвяне:
Пилешкото месо, ябълката и луканковият салам се режат на малки кубчета.
Майонезата се овкусява с ябълковия и лимоновия сок. 
Подправя се с черен пипер и сол на вкус.
Месните и плодовите кубчета и стафидите се смесват в голяма купа. 
Излива се майонезената смес. Обърква се добре. 
Почива 1 часа в хладилник.
Поднася се със ситно настърган кашкавал. 

  • Сварете пилешкото месо от предната вечер, защото се реже по-лесно.
  • Добре е ябълката да се бели, ако има дебела кора.
  • Използвайте черни стафиди, за да се открояват по-добре на фона на светлата смес.
  • Използвайте майонеза без силни аромати, за да не превземе основните.
  • Вместо ябълков сок използвайте около 3 с.л. блендирани неугледни крайчета от плода.
  • Нека ястието престой 1 час, за да се компилират по-добре ароматите на отделните съставки.
* Приблизително колкото 2 кибритени купийки.

.

15 коментара:

Мария каза...

Супер нестандартна салатка предлагаш, Witch, и определено е нещо, което не съм опитала досега!
С първата снимка много ме изкуши и ще чакам с нетърпение удобен момент, за да си я направя (само за мен, защото у дома не всички ядат пилешко)!
Пожелавам ти успешна нова седмица! Прегръдки! :)

fedora каза...

Уау, много вкусно изглежда! Изкушаващо, много изкушаващо... по вещерски (тала ли се казва :)) изкушаващо!
Поздравления за рецептата!

катя каза...

Много ми харесва рецептата, и тази майонеза олекотена от ябълковия сок... Чудесно си ги съчетала! Благодаря!

Sonya каза...

Ще се пробва!Много добро предложение, интересно и нестандартно, тъкмо за експериментиране!
Поздрави!

eva bor каза...

Много вкусна изглежда салатата и аз бих я пробвала! Поздрави и хубава седмица :)

Мъх каза...

И аз се нареждам тук да опитам вещерската салата;-)
Много ми допада:-)
Хубава вечер, вешице;-)

ellyganova каза...

Страшно апетитно изглежда!
Тази салатка направо си е като за основно ястие :)
Поздрави!

The witch каза...

Мария, по подобна причина рецептата е за 1 порция. У дома само аз харесвам салата със сладникав вкус. Пиши, когато я изпробваш.

Ина, по вещерски изкушаващо, но колкото и да замахвах с пръчицата - не се увеличиха порциите.

Катя, наистина се получи много лек и свеж майонезен сос.

Соня, Ева и Мъхче, очаквам с голямо нетърпение и вашите отзиви за рецептата, след като я изпробвате.

Ели, ястието се води салата, но аз си я похапвам за обяд. Засища, но не създава усещане за тежест. Много подходяща за делника.

ранни записвания Кушадъсъ каза...

изглежда много вкусно, ще си го направа при първа възможност, поздрави и до скоро

The witch каза...

Воалираната идея за Кушадъсъ ми допада.
Благодаря за интереса към рецептите ми.

диабетични храни каза...

Салатата е страхотна! И аз си я похапвам като основно ястие, доста засища. Като я пробвах за първи път ми беше малко странно да смесвам вкусове като луканков салам и стафиди, ябълката не се усеща толкова силно, но всъщност комбинацията е много приятна и ненатрапчива :)

туроператори каза...

Това е някаква нова салата, която не съм яла, но силно ме заинтригува и със сигурност ще я пробвам.

The witch каза...

Разкошна е! Опитай, но в по-голяма доза, за да има за всички туроператори.

оферти за ранни записвания каза...

Много вкусно и сочно изглежда това ястие особено с този вид кашкавал които сте поръсили.Може би точно това ми трябва да идващият рожден ден като предястие, нещо по различно от това,което ме свикнали да слагаме на масата си.Благодаря за съветите,които ни давате относно майонезата като че ли винаги е добре да използваме такава,която няма силни аромати, иначе ще бие всички други вкусове,които са в чинията.На скоро правихме руска салата и май не бяхме уцелили правилната майонеза.Благодаря за рецептата ябълката има ли значение какъв цвят е или вече е по вкус?

The witch каза...

Оферти, благодаря за коментара. Радвам се, че моята рецепта ви допада. Може да използвате каквато ябълка имате под ръка. Лично аз предпочитам по-кисел сорт.
Успех!

Публикуване на коментар

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

7 популярни коридора из кулата в последните 7 дни

7 от последните коментари

Моята "сандъчена" градина, 2010 г.