понеделник, 12 декември 2011 г.

Тиквени мъфини със сирене

 Мъфини без мляко ІІІ вид

Храненето е най-лесният и „вкусен” начин да разнообразим ежедневието си, нали? Това е основната теза, която ме води при оформянето на седмичното меню и рядко се случва да повторя ястие или десерт. Днес темата е за тиквените мъфини. Обикновено рецептите, на които попаднах в български кулинарни сайтове са за сладки кексчета. Самата аз имам няколко варианта в зависимост от използваните количество и вид на мляко, мазнина и яйца. Надникнете в сладки и солени магии, където са систематизирани в групи: мъфини с кисело мляко І, ІІ, ІІІ и т.н. вид; мъфини с прясно мляко І, ІІ, ІІІ и т.н. вид; постни мъфини І и ІІ вид. Този път исках да постигна нещо по-различно, по-нетрадиционно. Ето как попаднах на  Kidspot Kitchen и тези интересни на вкус мъфинки. Надявам се да ги пробвате и да споделите своето впечатление.

Необходими продукти за 12 броя:

1 ч.ч. с вместимост 240 мл

300 г тиква или тиквено пюре
ч.ч. (40 мл) вода от варенето на тиквата или чиста вода
2 яйца
¼ ч.ч. (60 мл) олио
2 ч.ч. (280 г) брашно
1 ½ ч.л. бакпулвер
1-2 щипки сол
1 ч.ч. сирене, натрошено
½ щипка кардамон или куркума за аромат

Начин на приготвяне:

Винаги приготвям тиквеното пюре от една цяла тиква, което разпределям в кутии по 300 г и съхранявам във фризер. Ако не разполагате с предварително приготвено по този начин пюре, сварете за 10 минути или до омекване 300 г тиква – обелена и нарязана на малки кубчета, след това охладете добре преди употреба. Заделете ¼ чаша от течността от варенето, за да постигнете още по-наситен аромат на мъфините.

Тиквеното пюре, водата, олиото и яйцата се смесват.
Сухите съставки се смесват. Винаги пресявам брашното.
Прибавят се към тиквената смес.
Добавя се сиренето.
Разбърква се толкова, колкото да се поемат двете смеси.
Сместа се разпределя в специална тава с 12 гнезда с хартийки за печене.

 

Пече сe при 180°С за 20-25 минути.
Мъфините се оставят за 10 минути във формата.
Изваждат се и изстиват върху метална решетка.


Сърдечно благодаря на Соня (Моето сладко хоби) за писмото и снимките за „Не е трудно, аз също опитах”:

Здравей, ще повторя, че много ми допадна твоят блог заради подробните и точни описания на приготвянето на различните рецепти. А и не са сложни за изпълнение. Направила съм вече доста неща, но не всичко съм снимала! Изпращам снимки от някои мои ястия по твои рецепти за рубриката ти "Не е трудно, аз също опитах"
Първите са варени гевреци
. Моят принос е, че използвах пълнозърнесто брашно и се получи много вкусно.



Продължението е вариация на тема ''Медена торта Раз-два-три''. Моята форма с пръстен е по-голяма и затова разрязах блата само на 2 части, а в крема добавих малко крем сирене и плодове.


 
Това си снимки от ''Канелени кифлички на майката на Дребосъчето'. Аз също съм фен на Карлсон:). 
Много вкусно и със завладяващ аромат.

Соня, справила си се чудесно. Радвам се, че си зарадвала своите близки с изделия по мои рецепти. Харесва ми това, че си добавила във всяка нещичко от себе си. 
Пожелавам ти нови и успешни кулинарни приключения.
.

6 коментара:

fedora каза...

Разкошни са! Интересно ми е какъв е вкусът от комбинацията между тиква и сирене, но предполагам, че много добре си хармонират :)

The witch каза...

Ина, благодаря за интереса към моя блог. Той не е съвършен като някои други, но е моето островче спокойствие и тишина.
Мъфинките имат интересен вкус. Опитай ги.

Мария каза...

Е, това наистина е нещо интересно, Вещичке! Тиква и сирене, никога не би ми хрумнало, а определено провокира интереса ми да го опитам, макар че моите мъже май изобщо не обичат тиква (но само губят от това!).
Сърдечни поздрави от мен! :)

The witch каза...

Мария, у дома също не харесват тиква. Но в мъфинките загубва наситения си аромат и вкус. Опитай.

мавриций почивка каза...

Изглеждат фантастично! За първи път срещам мъфини със сирене, не съм е предполагала, че има солени мъфини, но много ми харесаха. Тиква по това време на годината едва ли ще намеря, но ще потърся тиквено пюре (предполагам, че става дума за полуготовите пюрета?). Интересно ми е и какво представлява подправката кардамон ( и нея за първи път чувам) и се надявам, че я има в супермаркетите. Стискайте палци да намеря всичко необходима, защото много се запалих по тези мъфини :)

The witch каза...

Обикновено приготвям тиквено пюре в големи количества, което замразявам във фризера в малки кутийки или бурканчета. Така целогодишно разполагам с вкусна добавка за печивата си.

Публикуване на коментар

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

7 популярни коридора из кулата в последните 7 дни

7 от последните коментари

Моята "сандъчена" градина, 2010 г.