понеделник, 23 януари 2012 г.

Полъх на лято или Спагети с риба тон и маслини

Спагети с риба тон и маслини е забавно ястие, защото освен, че се приготвя изключително лесно, носи свеж средиземноморски полъх чрез интензивните аромати на риба и маслини. Какво по-приятно от дискретен летен повей в снежна делнична вечер? Ако харесвате соления и пикантен вкус на риба тон и маслини, вие ще заобичате този сос. Лично аз подходих към рецептата със смесени чувство, но останах впечатлена от аромата и вкуса. Опитайте и вие…

Необходими продукти за 3-4 порции:
320 г спагети
250 г риба тон от консерва
3 глави червен лук
½ ч.ч. маслини
3-4 с.л. зехтин
сол и черен пипер на вкус
200 мл вода от варенето на спагетите

Начин на приготвяне:
Спагетите се варят според указанията на опаковката.
Запазете 200 мл вода от варенето.
Маслините без костилка се смилат в блендер или си режат на ситно.
Лукът, нарязан на тънки полумесеци се запържва в загрятата мазнина до омекване.
Прибавят се маслините, водата от варенето на спагетите и подправките.
Задушава се 3 минути.
Сваля се от огъня и се добавя рибата, изцедена от течността и нарязана на малки парченца.
Почива 2 минути под капак, за да се компилират ароматите.
Отцедената паста се разпределя в чинии за сервиране.
Приготвеният сос се посипва обилно върху нея.

  • Ако харесвате по-сухи спагети, добавете само 100 мл вода. Ако ги предпочитате по-сочни – сложете 200 мл.
  • Добре е маслините да останат на едри парченца, а не на пюре.

Източник: списание „Кулинарен журнал” от 2011 г.
.

17 коментара:

Анонимен каза...

Много са любими! И малко чери доматчета отстрани през лятото- мечта! Благодаря, че ми припомни тази вкусотия! Като няма хубави пресни сега,ще си сложа сушени доматки. Хубав ден! Милена

di_ani каза...

Любими вкусове и аромати,прекрасна идея -
Благодаря,
поздрави и хубава нова седмица, Диана

The witch каза...

Милена и Диана, така ме зарадвахте с коментарите си. Рецептата е многократно тествана в кулата. Очаквам вашите отзиви.

Зорница М. каза...

Всичките ти рецепти са нестандартни :) Много ми допада това предложение!

fedora каза...

Ау... и както съм гладна съвмем започвам да вия като вълк :)) Чудесно изглеждат спагетите, виличките са трепач тоже :))

Усмихната седмица :)

Мъх каза...

Вещице,
приятно е да ми лъхне откъм Средиземно море- обаче без маслините;-)
Другото го вземам;-)

The witch каза...

Зори, ще ми е приятно да прочета отзив след личен опит на рецептата. Радвам се, че ти допада.

Ив, виличките са ми фамилен спомен . Много си ги обичам.

Мъхче, не ти гарантирам, че ще постигнеш същият страхотен средиземноморски вкус без маслините. Но все пас опитай. Очаквам отговор.

Kokona каза...

Интересна и красива рецепта с полъх на лято:) Ех, още много има до лятото... остава само да си напомняме с това-онова и да очакваме по-скоро да дойде:)
И аз съм впечатлена, не само от рецептата, а и от приборите. Много са красиви:)

Мария каза...

Ура за средиземноморския вятър! Надявам се все по-често да ни навестява, иде лято, а с него и най-прекрасните и вкусни неща за хапване! Често приготвям и аз паста с риба тон, следващият път ще сложа и маслинки, сигурна съм, че ще е перфектно!
Благодаря за идеята, Witch, и хубав топъл вторник! :)

pep-4o каза...

Станислава, признавам си, че никога не съм пробвала спагети с риба тон :) само на салати я прекарвам. Но ще пробвам, щом има и такова количество маслини, много ми допада идеята!
Поздрави и честит вторник :))

The witch каза...

Кокона, с тези вилички спагетите ми изглеждат наконтени като теб, нали?

Мария, опитай с маслини. С тях ястието има напълно средиземноморски вкус. Гарантирам ти, че ще останеш доволна.

Пепи, честит вторник и на теб. И усмихната сряда!

ellyganova каза...

Звучи много интересно тази рецепта, а е и лесна за приготвяне.
Имаш награди при мен :)
Поздрави и пожелания за хубава вечер!

Диана каза...

Никога не съм пробвала спагети в такава комбинация. Звучи ми интересно. Имаш награди и при мен.
Спокойна вечер!

SONYA SHATEVA каза...

Много добра идея и чудесно изпълнение!Правила съм подобно , но не със спагети , а с макарони. Поздрави за зравословната рецепта, че сега след празниците трябва да мислим малко за по-диетични неща:)
Приятно прекарване на снежните дни , които започнаха!

Мария каза...

Вещи, много ни хареса комбинацията от рибка и маслини, миналата вечер хапнахме точно това! Много ти благодаря за хубавата лятна рецепта, често ще се възползвам от нея!

P.S. Да добавя към твоето предложение за сочна паста и моят вариант - към сварената такава добавям съвсем мъничко вода от варенето (подсолена), 1-2 с.л. зехтин и малко сух босилек и разбърквам всичко много внимателно. Пастата остава сочна, вкусна, ароматна и след прибавяне на останалото се получава нещо страхотно! :)

Емилия Таракчиева каза...

Щастлива съм, че мога да споделя наградите си с теб! Заповядай в моя блог за да ги получиш!

The witch каза...

Ели, Диана и Еми, благодаря за наградите. С тях направихте така, че да се чувствам специална. Прегръщам ви!

Соня и Мария, радвам се, че рецептата ви е допаднала.

Дами, винаги сте добре дошли в кулата. Много ми е приятно да ви посрещам и гощавам.

Публикуване на коментар

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

7 популярни коридора из кулата в последните 7 дни

7 от последните коментари

Моята "сандъчена" градина, 2010 г.