понеделник, 30 януари 2012 г.

Бисквитени валентинки със „стъклен” пълнеж

и 7 неща за мен
От 90-те години на ХХ век, макар да не е обичаен за нашият православен празничен календар, Денят на влюбените се е наместил трайно в съвременната празничност на българина. Според специалистите етнолози с усвояването на Свети Валентин като ден на влюбените българина показва открит стремеж да бъде част от културата на света, а съвместяването му с традиционния календарен празник Свети Трифон или Трифон Зарезан – в същото време се опитва да остане верен на  своите традиции. Потърсете в интернет и прочетете статиятаСвети Валентин vs. Свети Трифон или две в едно” на Радост Иванова от Етнографски институт с музей при БАН – София. Интересно четиво.
Съвместяването на двата празника носи след себе си много положителни черти. Естествено, съществуват мнения и в другата крайност. Самата аз не възприемам навлизането на католическите празници в нашата обредност, още повече, когато имаме собствен аналог. Освен това не подкрепям комерсиализацията и смятам, че хората, които се обичат не се нуждаят от специален ден, за да демонстрират чувствата си един към друг. В случая обаче с радост се възползвам от празничната дата. Надявам се да се съгласите с мен, че честването на 14-ти февруари като ден на виното и любовта е приятна комбинация. Едва ли някой има нещо против, имайки предвид общочовешкия смисъл на двата празника и желанието за повече топлина и обич между хората.
И така, в най-розовия и най-романтичния месец в годината ви предлагам поредица от „сърцати” рецепти. Ще започна с днешните бисквитени валентинки със ”стъклен” пълнеж.  

Необходими продукти:
190 г краве масло, меко
150 г захар
1 яйце
1 ч.л. ванилова захар
½ ампула лимонова есенция
325 г брашно, пресято
4-5 твърди червени бонбона, натрошени

Начин на приготвяне:
Маслото и захарта се разбиват до пухкава смес.
Добавят се ароматите и брашното.
Замесва се тесто.
Разточва се кора с дебелина 7-8 мм.
Изрязват се сърчица.
Подреждат се в тава с хартия за печене.
Правят се кръгли дупки, с клечка се изважда излишното тесто.
Дупките се пълнят с натрошени бонбони.




Пече се в предварително нагрята до 180°С фурна за 8-10 минути.
Бисквитите изстиват в тавата.

  • Препоръчвам светло тесто за бисквитите със стъклен пълнеж, за да изпъква добре.
  • Бонбоните се трошат през найлонов плик с точилка непосредствено преди употреба, за да не се слепят отново вследствие влага и топлина.
  • Трябва да се вадят от тавата охладени, за да се стегне стъкления пълнеж.
  • Не трябва да се подреждат върху мека хартия, защото залепват.
  

Специално благодаря на  Ели (Моите любими рецепти), Диана (И да похапнем…) и  Емилия (The secret - with love) за споделените награди. Този приятелски жест ме прави щастлива и удовлетворена от работата по блога. Бих искала да ги споделя с приятели, които ме вдъхновяват; с приятели, които отделят от времето си и между многото задачи надничат тук, за да оставят своите мотивиращи коментари; с приятели, които се доверяват на моите рецепти и с готовност предоставят снимки за „Не е трудно; аз също опитах” и не на последно място – на приятели, които открих наскоро. Нека картинките украсят вашите виртуални кухни, за да демонстрират силата на приятелството. Продължавайте да правите света около вас по-вкусен, по-красив и по-ароматен.

Условия на The Versatile Blogger Award:

  1. Благодарете на този, който ви дава наградата и линкнете блога му!
  2. Номинирайте 15 блогъра за наградата и ги информирайте за това!
  3. Споделете 7 неща за себе си!
Наградата е за: 
  1. Калина и Приказки с канела
  2. Гисчо и Супичка
  3. Или и Кулинарни цветове от моя свят
  4. Емилия и The secret - with love
  5. Мариета и Когато готвенето стане страст
  6. Мъх и Горски мъх
  7. Пипи и В кухнята на пипилотките
  8. Ели и Моите любими рецепти
  9. Ина и Ossigeno
  10. Мария и Fait Maison
  11. Йоли и Вкусно с Йоли
  12. Лети и Кулинарно приключение
  13. Пепи и Храна на моите канибали
  14. Мария и My CookingBook Blog
  15. Соня и Моето сладко хоби
Предлагам, ако вече сте споделили 7 неща за себе си, да напишете за 7-те места, които искате да посетите; или за 7-те любими рецепти; или за други 7 неща, които харесвате. Надявам се да одобрите промяната в условието на наградата.
Условия на The Liebster Blog Award:

  1. Линкнете сайта на блогъра, който ви е номинирал.
  2. Сложете наградата в блога си!
  3. Изберете 5 други блогъра, на които да я предадете!
  4. Посетете блоговете им и ги информирайте.

Наградата е за: 
  1. Роси и Домашно приготвена храна
  2. Кокона
  3. Зорница и ZorniZZa PiZZa
  4. Диана и Опитайте… 
  5. Цветанка и Don't worry, be happy
Това е моят отговор:  

1. Ако имах вълшебна пръчица, бих омагьосала хората така, че да са по-близо до природата и истинските житейски ценности – любов, честност и достойнство, издържали изпитанието и превратностите на времето. 
2. Истинската ми работата е свързана с опазване, проучване и популяризиране на друг тип ценности – културните. Обичам си я, макар че в днешно време не носи очакваното финансово удовлетворение както за мен, така и за колегите ми. Мисля, че именно заради това трябва да ни впишат в Червената книга на изчезващите видове. Признавам, че понякога имам известни колебания, но… ако имах възможност да поема чисто нов професионален път, отново ще избера този, който вече съм избрала. Защото всеки един ден е различен – с извършеното, с прочетеното, с написаното, с преживяното от мен. В момента се подготвям за следващото стъпало, пожелайте ми късмет и успех, за да се справя. 
3. Нямаше да се чувствам толкова спокойна, ако зад гърба си не усещах опората на семейството си – съпругът и синът ми, родителите ми. Обичам си ги всички, въпреки че не винаги сме на едно мнение, което води до разногласия и противоречия. Признавам си, че никога – дори за миг, не съм преставала да ги обичам. Всичко, с което се захвана, реализирам с мисълта за тях. 
4. Щастието откривам в най-простите и най-обикновените неща. Щастлива съм, когато видя близките си усмихнати и доволни. Тогава се усмихвам и аз… Това пък на свой ред прави тях щастливи. Лесно е, нали? Истински кръговрат на щастието и усмивките. 
5. Съботата и неделята са любимите ми дни от седмицата, но не обичам да лентяйствам и бездействам. Харесва ми да прекарвам това време с любимите хора, да майсторя различни неща, да чета и уча. Наскоро приключих с първо ниво на езиков курс и продължавам с второ и трето. Всяко ново научено нещо ме прави по-богата и по-удовлетворена от себе си. 
6. Ако имах 1 млн. лв. бих похарчила всичко за пътешествия. По този начин отговорих на TV репортер преди години. Той остана видимо много разочарован. Чудя се какъв ли е бил правилният отговор за него, но ако отново ме попита – пак бих дала „грешния” отговор. 
7. Творчеството ме е направило такава, каквато съм – различна и търсеща. Това съм аз.
    .

    24 коментара:

    Емилия Таракчиева каза...

    Чудесни бисквитки и много оригинална идея! Благодаря за споделената награда! Трогната съм! Благодаря и за споделеното! За мен беше интересно да науча повече за теб. Желая ти много усмихната седмица, пълна с творческо вдъхновение!

    Габи каза...

    Много красиви бисквитки! Честити награди и още много такива да красят блога ти! Беше ми интересно да науча повече за теб. Определено и на мен събота и неделя са ми любимите дни :) Поздрави!

    Анонимен каза...

    Чудно хубави сладки! Ще си ги изплагиатствам за празника :)))Съдейки от линкната статия за Св. Валентин, май с теб ще се окажем колежки. Явно светът е малък:)))Хубав ден! Милена

    fedora каза...

    Тези сърчица освен, че са красиви, ми изглеждат и много вкусни!
    Радвам се, че ви е харесало сладкото :)
    Благодаря за наградата, вещичке :)

    Усмихнат ден :)

    SONYA SHATEVA каза...

    Много хубава публикация, Вещице!Беше ми много приятно да прочета повече за теб!Възхищавам се на позитивизма ти, радвам се за твоето щастливо семейство и ти желая още много успехи, не само кулинарни, а във всичките ти начинания!
    Благодаря за наградата!Искрено се радвам и я оценявам много високо защото ти си уважаван блогър - кулинар, от който аз се уча!поздрави!

    The witch каза...

    Еми, направих такива бисквитки, но в зимен вариант, и по коледните празници. Наистина радват окото. Успешна нова седмица и за теб.

    Габи, явно повечето "живеем" за топлите и изпълнени с уют почивни събото-неделни дни.

    Милена, привет! Светът понякога се оказва "едно голямо село" и все с някой се познаваме или имаме общи черти.

    Ина, благодаря, че се отби в кулата. Рецептата за сладкото се оказа много лесна. Маковото семе му придава екзотичен и незаменим вкус. Занапред ще експериментирам и с други плодове, но винаги ще слагам мак.

    Соня, сърдечно ти благодаря за хубавите пожелания. Радвам се, че моето скромно виртуално кътче ти допада.

    Кали каза...

    Благодаря за наградата! И си открадвам рецептата за валентинските сладки!

    Много щастие и пътешествия и на теб...

    di_ani каза...

    Чудесна идея и оригинално изпълнение на тези сладки Валентинки - изглеждат много нежни, а предполагам и колко са вкусни.
    Честити награди, и на свой ред, благодаря за номинацията и наградата.Беше ми интересно да науча повече за теб.
    Сърдечни поздрави, хубава и усмихната нова седмица, Диана

    Moni каза...

    Страхотни бисквитки, Стани! Прекрасна идея за празника!
    Честити ти награди! Беше ми интересно да прочета за теб!
    В блога си имам също награда за теб, бих желала да я споделиш с мен. Очаквам те!
    Сърдечни поздрави!:-)

    Zvetanka Shahanska каза...

    Много харесах тези сладки. Толкова са красиви! Благодаря от сърце за наградата!Хубав ден! Аз също бих похарчила/ако имам/ парите си за пътешествия.:)))

    Мъх каза...

    Вещичке,
    много любов има в кулата, а както разбрах, чака ни още;)
    Прекрасни са ти сърцата, особено с това стъкълце;)
    Много благодаря за наградата! На точка 5 аз ли отговорих:-)))???

    Хубава седмица ти желая!

    rusanka каза...

    Прекрасни сърчица, Стани!
    Нежни и красиви! Точно за влюбени!
    Честити награди и благодаря за моята!
    Поздрави и хубава седмица!

    The witch каза...

    Така се радвам, че моята идея ви харесва. Снимките не блестят с професионално качество, но това мога да направя с "фотоапаратчето", което имам. Приятно ми е да чета вашите коментари. Те ми дават ново вдъхновение и хъс. Благодаря ви!

    Кали, добре дошла в кулата! Винаги можеш да си откраднеш нещичко от тук. Аз често съм с нахлупена шапка и нищо не виждам. Пък като се замисля, в кулата не е нарушение това, да откраднеш магия.

    Диана, твоят коментар ме трогна. Наистина. Щом с тези аматьорски снимки си усетила нежността на валентинките. Благодаря.

    Мони, прекрасна наградка си ми приготвила. С удоволствие ще се накича с нея. Прегръдки от мен по вълшебната поща.

    Цвети, явно сме се надушили на тема пътешествия. Няма по-релаксиращо и в същото време по-зареждащо нещо от това да попаднеш на непознато място с нови и нови преживявания и усещания като пътешествието.

    Мъхче, може би ти си отговорила на т.5, но аз ти подсказах. И никой няма да ми пише 1-ца за това, че несъзнателно съм заформила група на съботно-неделно-любителите.

    Роси, подготвила съм още "влюбени" сладки. Очаквай ги.

    pipilota каза...

    Вещичке, страхотна хрумка за стъкления ефект! Много ефектни валентинки са се получили :)Благодаря ти, че сподели наградата с мен, почувствах се прекрасно!
    Поздрави и спокойна вечер!

    Lety каза...

    Чудесна идея са тези сърчица! Ние вкъщи св. Валентин не празнуваме, така че за валентинки няма да станат, но малката ми дъщеричка ще е очарована от бисквитки сърчица с красива розова добавка :) В момента се прекрасва във всичко що е с розов цвят, а ако е и нещо сладко още по-добре :) Благодаря за идеята!
    Снежен поздрав и пожелание за цветна, макар и мразовита седмица!

    Lety каза...

    Късния час на писане ми се отразява, ама че съм заплес ужасен. Пропуснах да благодаря за вниманието и споделената награда! Приемам я с радост!

    The witch каза...

    Пипи, сега се замислям, че ако не ни се занимава със стъклен пълнеж, може да промушим и завържем в дупчиците 5-милимитрова сатенена розова панделка.
    Идеи много, стига да ни се занимава.

    Лети, за коледа изрязах елхички и запълних с "многоцветни стъкълца" на 3-4 места. Получи се много ефектно.

    ellyganova каза...

    Много сладурски сърчица!
    Аз приветствам всички нови празници, особено когато носят толкова положителни емоции. Трябва да бъдем отворени към света :)
    Благодаря за наградата! Харесва ми промяната в условието и ще напиша 7-те си любими рецепти ;)
    Поздрави!

    The witch каза...

    Ели, очаквам твоите 7 любими рецепти.

    Мариета каза...

    Вещи, прекрасни, много нежни бисквитки - чудесна идея за празника!
    Благодаря за наградата, много си мила!
    Хубава вечер и прекрасен, дано да е и по-топъл утрешен ден!

    Зорница М. каза...

    Вещичке, благодаря ти за наградата! Много мило :) Тези бисквитки са чудесни, вземам си 2, 3 :)

    The witch каза...

    Мариета, идеята освен чудесно е и много лесна за реализиране.

    Зори, вземи си и повече. Аз ще замахна с пръчицата и чинийката отново ще се напълни.

    Или каза...

    The witch, благодаря ти за споделената награда! За мене е чест! :) Пожелавам ти успех в изкачването на следващото стъпало в професионален план и здраве на теб и цялото ти семейство.
    Бисквитените сърчица са един малък красив акцент за празнично настроение, с което ще зарадваш на празника хората, които обичаш!

    The witch каза...

    Или, благодаря за хубавите пожелания. Всеки един коментар ми носи чиста и неподправена радост. Винаги си добре дошла в кулата.

    Публикуване на коментар

    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

    7 популярни коридора из кулата в последните 7 дни

    7 от последните коментари

    Моята "сандъчена" градина, 2010 г.