вторник, 24 април 2012 г.

Спаначена салата с репички


Ежедневно предизвикателство „7 дни – 7 пролетни салати”
Ден 2
Полезна, свежа и засищаща. Това е определящо за тази салата. Крехките спаначени листа – традиционно обвързани с млечните продукти, прекрасно си хармонират с кубчетата сирене и млечния дресинг. Репичките предават колорит на салатата, а суровите семки са забавен акцент. Добър апетит!

Необходими продукти за 2 порции:
250 г спанак
5-6 репички
100 г сирене
1 с.л. сурови слънчогледови семки

Дресинг:
4 с.л. кисело мляко
2 с.л. зехтитн
сол и черен пипер на вкус


Начин на приготвяне:
Спанакът се реже на тънки ивици.
Репичките – на полуколелца.
Сиренето – на кубчета.
Продуктите се смесват в подходяща купа.
Дресингът се забърква предварително в купичка и се излива върху салатата.
Ръси се със сурови слънчогледови семки.

Останалите предложения от предизвикателството „7 дни – 7 пролетни салати”:

Ден 2. Спаначена салата с репички
Ден 7. Спаначена салата с морковени ленти и сирене

Привет!
Ще пътувам в края на месец май до Кушадасъ.
Решила съм да си напазарувам подправки от Турция.
Моля за съвет.
Какво, свързано с готварство, е добре да си купя там?
Какви са турските наименования на подправките?
Ще ми бъде полезна всякаква информация от личен опит.
Предварително благодаря!
.

7 коментара:

pep-4o каза...

ето и тук :)

В идях ти питането и във форума на Гответе. Но не мога да помогна :) освен да препоръчам да си купиш махлеп и сумак. Пиши на Мария от "Време за губене" или сладка_хапка, те са ходили доста пъти там и със сигурност ще те ориентират.
Дори и да не си купиш подправки, хубаво да си изкараш екскурзията там ти пожелавам!


Понякога си мисля, че мога да карам само на салати... особено такива пролетни. Но бързо ми минава и търся нещо по-засищащо за хапване :)

Lety каза...

Вещичке, предлагам турски лют пипер със зехтин, а също и шафран, ако е на добра цена. Тук шафрана е много скъп и не е с много добро качество. Сигурна съм, че Мария от "Цветно...с пепеляшка" ще може да те ориентира добре, тя е почитател на турската кухня и е ходила много пъти там.
Много ми харесва проекта със салатите. Те са ми голяма слабост и ще чакам и другите рецепти.
Сърдечен поздрав!

Иглика каза...

Преди две вечери вечерях с подобна салатка, без репички, а с малко рукола и краставица. А от Турция си струва да се купи сумак, махлеп има и тук...А истинският шафран си е скъп, този, който е евтин, всъщност не е истински....

Мъх каза...

И така като дойде сезонът на салатите и трябва да се опитам да вляза поне малко във форма, тази салата ще ми дойде добре. Още повече, че твърдиш, че е засищаща- не мога да гладувам;))))
Благодаря, Вещичке!
Съвет не мога да дам, но каквото и да направиш там нейде в Турция, ще бъде хубаво- сигурна съм;)!

The witch каза...

Пепчо и Лети, сърдечно ви благодаря за бързия отговор и хубавите пожелания. За породен път сте ми от полза със съвет. Благодаря ви!

Иглика, поздрав! Явно сумак и махлеп ще пазарувам.

Мъхче, прегръдки от кулата! Суровите ядки са засищащи в салатите. Ако решиш може да си добавиш кубчета сирене или кашкавал. Опитай!

Maria каза...

аз мога да съм полезна само çörek otu мисля, че така се пишеше подправката. Много ароматна, с нея се ръси хляба им. Тука някой и вика черен сусам ама нямат нищо общо.

The witch каза...

Мария, благодаря за съвета. Подправката звучи интересно. Казваш, че е много ароматно, тогава ще стои добре в моята кула.
С поздрав!

Публикуване на коментар

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

7 популярни коридора из кулата в последните 7 дни

7 от последните коментари

Моята "сандъчена" градина, 2010 г.