четвъртък, 26 април 2012 г.

Зелена салата с грейпфрут и сусам


Ежедневно предизвикателство „7 дни – 7 пролетни салати”
Ден 4
Вече съм в средата на поставеното предизвикателство. Не съм се отказала. Напротив, продължавам с още по-голям запас от идеи и ентусиазъм. Салатата днес представлява свежа и колоритна композиция. Всъщност именно цветовете се оказаха решаващи в днешния избор на салатените съставки. Разгледах наличните продукти в хладилника и прецених, че оранжевият цвят ще бъде идеален партньор на зеления т.е. господин Грейпфрут за госпожа Маруля. Тя е основния, водещия компонент, а той – веселият цветен момент. Сусамовият дресинг внася изненадващата атмосфера на тяхната компания. Лично на мен салатата не ми хареса овкусена със сол. Ако решите опитайте, но не ви препоръчвам.

Необходими продукти за 2 порции:
1 голяма маруля
1 голям грейпфрут

Сусамов дресинг:
2 с.л. зехтин
2 с.л. сусам

Начин на приготвяне:
Грейпфрутът се почиства от кората и ципите. Реже се на парченца.
Марулята се реже на тънки ивици.
Залива се с дресинга.

Останалите предложения от предизвикателството „7 дни – 7 пролетни салати”:

Ден 4. Зелена салата с грейпфрут и сусам
Ден 7. Спаначена салата с морковени ленти и сирене

Привет!
Ще пътувам в края на месец май до Кушадасъ.
Решила съм да си напазарувам подправки от Турция.
Моля за съвет.
Какво, свързано с готварство, е добре да си купя там?
Какви са турските наименования на подправките?
Коя за какви ястия е подходяща?
Ще ми бъде полезна всякаква информация от личен опит.
Предварително благодаря!
.

4 коментара:

Мария каза...

Чудесна ти е инициативата за салатки, Вещи, определено имам нужда от презареждане! Тази специално много ми допада, фантастично изглежда и съм сигурна, че е много добра на вкус!
Сърдечни поздрави и хубав ден! :)

The witch каза...

Мария, в интерес на истината тази салата вероятно няма да се хареса на всеки. Има специфичен вкус въпреки колоритния си вид. Очаквай останалите три предложения.

Мария каза...

Вещи, аз точно заради специфичния вкус се хванах за нея :)) Експериментатор съм по душа, от най-смелите, особено стане ли въпрос за храна :)
Ще следя с интерес продължението!

The witch каза...

Мария, надявам се да си останала доволна и заредена с нови идеи след моето предизвикателство. С поздрав!

Публикуване на коментар

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

7 популярни коридора из кулата в последните 7 дни

7 от последните коментари

Моята "сандъчена" градина, 2010 г.