понеделник, 5 ноември 2012 г.

Руло Стефани - мозайка

В днешно време пазара изобилства от красиво илюстровани готварски книги. Аз предпочитам да "съживявам" рецептите от старите (скучни) пожълтели от времето книги. Харесва ми трепетното очакване в процеса на приготвяне от типа "ох, какво ли ще излезе накрая", тъй като пооръхните странички нямат познатите от съвременните им лъскави сестрици цветни изображения. Представям ви поредната рецепта на ястие, колоритно намигващо в моята кула. Надявам се да ви допадне. С радост ще очаквам вашите коментари.

Необходими продукти:
500 г смляно месо
½ - 1 филия хляб
½ глава лук
1 с.л. магданоз
1 яйце
сол и черен пипер
5-6 с.л. олио
4 резена кашкавал
8 колелца от морков

Плънка:
2 яйца, твърдо сварени
1-2 моркова, сварени
1-2 кисели краставички
сол и черен пипер на вкус
магданоз  

Начин на приготвяне:
Към смляното месо се прибавят накиснатата във вода или прясно мляко филия от хляб, нарязаните на ситно лук и магданоз, яйцето и подправките.  
Сместа се омесва добре и се оформя правоъгълник върху найлоново фолио.
Сварените яйца и моркови се охлаждат. Режат на малки кубчета.
Краставичките се режат на ситно.
Посолява се, ръси се с черен пипер и магданоз.
Сместа се обърква. Слага се като плънка в средата по дължина на месото.
Месото се увива на руло като краищата леко се притискат, за да се запечата шева. 
Поставя се в тавичка с шева надолу, полива се с олиото.
 


Пече се в загрята на 190°С фурна за 30-40 минути.
В последните 10 минути отгоре се поставят резени кашкавал и колелца от морков.
Рулото изстива 15-20 минути. Декорира се с листенца от магданоз. 
Реже се напречно на филии. 
 
.

6 коментара:

fedora каза...

Разкошно е! Много богата и вкусна плънка, а и визията му е трепач!

Поздравления за умението :)

ellyganova каза...

Много колоритен разрез има рулото!
Много ми харесва как се е разтекло кашкавалчето отгоре. Ще пробвам така следващия път.
Поздрави :)

tillia каза...

И аз съм фен на старите готварски книги!
Чудесно руло! Богато на цветове и вкусове! А тази ароматна кашкавалена коричка и украсата направо ми приковаха погледа! Както и хлебчето :)
Поздравления и прегръдки!

The witch каза...

Дами, сърдечно благодаря за хубавите коментари. Радвам се, че моето скромно руло е предизвикало вашия интерес.
Последните 2 седмици нямам възможност да ползвам Интернет всекидневно, защото не съм у дома в кулата. Радостното за мен е, че се сдобих с нови стари книжлета, които да ме провокират.
До скоро! Тогава редовно ще надничам и при вас.

Kokona каза...

Страхотно изглежда! Много красиво, цветно и приятно за окото! Чудесни снимки и рецепта!:)

The witch каза...

Коконка, привет! сърдечно ти благодаря за коментарите и заделеното време!
До скоро!

Публикуване на коментар

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

7 популярни коридора из кулата в последните 7 дни

7 от последните коментари

Моята "сандъчена" градина, 2010 г.