понеделник, 4 февруари 2013 г.

Сърчице на една кука № 1


Ежедневно предизвикателство 
„7 дни – 7 различни романтични декорации на една кука”
Ден 1
За Деня на влюбените съм писала тук  и тук. Ако желаете може да откриете тематични публикации за празника в каретата „Празнични рецепти” и „Моите сръчни проекти”, които се намират вдясно. Затова преминавам напред, нахлупвайки островръхата шапка и се залавям с поредната сръчна магия.

Започвам с представянето на вторият ми – след коледните орнаменти, тематичен опит в плетенето на една кука. Днес ще обясня как се прави един от трите модела сърчица за романтична декорация. Сърчицата, комбинирани с панделки и шнурчета, мъниста и дребни копченца,  може да се използват като декоративен детайл в опаковка на подарък или в поздравителна картичка, като акцент в празничен гирлянд, свещник, венец, ключодържател и каквото ви хрумне още.

Тази прелест открих в този (клик) руски сайт.  Направих незначителни промени в първоначалния модел и начертах нова схема за тези от вас, които по-лесно плетат по схеми. За улеснение съм маркирала всеки ред в различен цвят. За едно такова сърце са необходими 1-2 грама прежда.   
За тези от вас, които предпочитат плетене по схема.
За тези от вас, които предпочитат плетене по текстови инструкции.



СБ – синджир бримка
НП – нисък пълнеж
½ ВП – половин висок пълнеж
ВП – висок пълнеж 
ДВП – двойно висок пълнеж
ТВП – тройно висок пълнеж
ЗБ – залепена бримка
*..…* – детайл, който се повтаря  
Дъганяколко СБ, изплетени между два пълнежа от пр.р.

За плетенето на една кука - основни уроци  в снимки

Начален ред: кръгче или 6 СБ, затворени в кръг.
Ред 1: 3 СБ (заместват 1 ВП), 16 ВП, 3 СБ, 1 ЗБ в кръга.
Ред 2: 5 СБ, 3 пъти *1 ВП, 1 СБ в дъгите между пълнежите от ред 1*, 1 ДВП, 1 СБ, 2 пъти *1 ДВП, 2 СБ*, 3 пъти *1 ТВП, 2 СБ*, 1 ДВП, 2 СБ, 2 пъти *1 ДВП, 1 СБ*, 2 пъти *1 ВП, 1 СБ*, 1 ВП, 5 СБ, 1 ЗБ в кръга.
Ред 3: 7 СБ, 13 пъти *1 НП, 3 СБ в дъгите между пълнежите от ред 2*, 1 НП, 7 СБ. 
Завършва се с 1 ЗБ в кръга.


За тези от вас, които предпочитат плетене по картинки.
 
 
 
 
 
 
 


 Останалите украси в ежедневното предизвикателство 
„7 дни – 7 различни романтични декорации на една кука”:
.

2 коментара:

ellyganova каза...

Много сладурско розово сърчице :))
Иска ми се и аз да можех да плета на една кука, но това си остава едно от нещата, които не ми се удават.
Чакам и другите романтични предложения.

The witch каза...

Ели, приятно ми е че си тук, макар че публикацията ми не е "вкусна", а "сръчна".
А що се отнася до плетенето, повярвай ми, не е толкова трудно. В мрежата изобилства от клипчета, снимки и информация. Не се отказвай!

Публикуване на коментар

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

7 популярни коридора из кулата в последните 7 дни

7 от последните коментари

Моята "сандъчена" градина, 2010 г.