понеделник, 8 април 2013 г.

Кекс "Цветозара" - бързо, лесно, вкусно

Имам изпитана във времето рецепта за кекс с лимонада (Газиран кекс "Ваня"), имам сполучлива рецепта за кекс с кисело мляко (Двуцветен кекс), но когато разполагам само с яйца в хладилника, нямам подходяща рецепта за пухкавото изкушение. Веднага попълних липсата и бързам да споделя с вас рецепта, която получих от приятелка, тя – от своята майка и т.н. Многократно зарадвах малкия магьосник с кексове в различни форми и с различни добавки, така че смело препишете желаните пропорции и се залавяйте за работа (всъщност това не е работа, нали?).  На финала, бързо и лесно, ще получите потящ се в устата кекс и изпълнени с одобрение и благодарност погледи.

Необходими продукти за форма с вместимост 3 литра:
1 ч.ч. с вместимост 200 мл
8 яйца
2 ч.ч. (380 г) захар
2 ванилии
¾ ч.ч. (150 мл) олио
2 ч.ч. (240 г) брашно
½ ч.л. бакпулвер
100 г орехи, смелени на едро
1 с.л. какао за оцветяване на ½ от тестото
мек маргарин и брашно за формата

Необходими продукти за форма с вместимост 1,5 литра или размер 30/11/7 см:
1 ч.ч. с вместимост 200 мл
4 яйца
1 ч.ч. (190 г) захар
1 ванилия
75 мл олио
1 ч.ч. (120 г) брашно
1/4 ч.л. бакпулвер
 

Начин на приготвяне:
Яйцата и захарта се разбиват с миксер до побеляване.
Ароматизира се с ванилията.
Олиото се добавя на тънка струя.
Брашното се пресява и смесва с бакпулвера.
Добавя се към сместа като се разбърква бавно и внимателно с бъркалка.
По желание се добавят орехите или се оцветява с какао.
Формата се намаслява и набрашнява.
Пече се в загрята на 190°С фурна за 40-45 минути.
Ако започне да се запича силно отгоре, се поставя алуминиево фолио.

Не успях да снимам останалите варианти. Време на ваканция е – в кулата винаги има „нашественици” през деня, когато съм на работа. Прибирайки се вечер с надеждата да направя снимки, с изненада откривах празни подноси. Щракнах набързо поредния кекс сутринта, преди да тръгна за работа, дори кафето си не бях изпила още.  
Приятели, писмо от миналата седмица стопли сърцето ми и изпълни денят ми с удовлетворение и усмивки. Писмата със снимки за рубриката „Не е трудно, аз също опитах” винаги истински ме вълнуват и разнежват. Ех, тези еклери. Явно, рецептата привлича почитатели като магнит:
„Здравей!
Аз направих от твоите еклери, които станаха страхотни. Благодаря ти за споделената рецепта. Блога ти е прекрасен и аз редовно го посещавам. Аз също си имам мое местенце и там публикувах рецептата, за което се надявам да не се разсърдиш, но ти толкова добре си я обяснила, че нямаше смисъл и аз да го правя. Както си му е редът съм дала линка към твоята публикация. Изпращам ти снимки за "Не е трудно, аз също опитах". Още веднъж ти благодаря. Усмихнат ден ти желая.”
Таня, благодаря за доверието към моя блог, за апетитните снимки и заделеното време да участваш в моето начинание. Желая ти успех и радост в кулинарията!
.

10 коментара:

fedora каза...

Чудесен кекс, много подходящ за някоя топла напитка, Вещи! Убедена съм, че се топи в устата.

Усмихната нова седмица :)

tillia каза...

Апетитен кекс, бърз за приготвяне!
Успешна нова седмица!

Bety каза...

Чуден е тоя кекс!И си го снимала толкова изкушаващо!Кексовете бяха много разпространени по времето на моето детство, и може би затова имат един особен носталгичен уют за мен.
Беше ми много приятно!
Хубава и вкусна нова седмица!

Мира каза...

Кексът е разкошен и с удоволствие бих си дръпнала едно парченце! :)
Приятен ден ти желая!

The witch каза...

Ин, сърдечно благодаря за вниманието. Твоят коментар е чест за мен, без да звучи като клише.
Усмихнат ден!

The witch каза...

Тили, стопли денят ми с милите думи.
Приятелски поздрав!

The witch каза...

Бети, приятно ми е, че моят обикновен кекс привлече вниманието ти. Когато искам нещо супер лесно и светкавично, винаги правя кекс.
Усмивки и прегръдки!

Таня каза...

The witch, благодаря ти за отделеното внимание и милите думи!
Кексът е превъзходен и със сигурност ще се възползвам. Слънчев ден.

The witch каза...

Мира, смело си дръпни парченце. Отново ще направя такъв кекс.
слънчево настроение и ведри усмивки като пожелание от кулата!

The witch каза...

Таня, благодаря за посещението и хубавия коментар. Стопли сърцето ми.
С пожелание за усмихната пролет!

Публикуване на коментар

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

7 популярни коридора из кулата в последните 7 дни

7 от последните коментари

Моята "сандъчена" градина, 2010 г.