понеделник, 15 април 2013 г.

ПАМУК ПОГАЧИ


Неустоимо ароматни, меки и въздушни като пухкав памук, с изненадващ вкус – комбинация от леко сладникаво тесто и солена плънка, завоалирани в жълтъчена глазура с финална сусамова поръска.

Необходими продукти за 1,5 кг тесто:
1 ч.ч. (240 мл) топло прясно мляко
1 ч.ч. (240 мл) топла вода
1 ч.ч. (240 мл) растително масло
5 с.л. захар
1 с.л. сол
½ пак. (20 г) прясна мая
6 ч.ч. (840 г) брашно

300 г бяло сирене
1 жълтък за намазване


Начин на приготвяне:
Маята и 1 с.л. захар се разтварят във водата.
Покрива се с кърпа и се оставя настрани за 10-15 минути.

В купа се слагат 3 ч.ч. от предварително пресятото брашно.
В кладенче в средата се сипва сместа с маята, млякото, олиото.
Сипва се захарта и солта. Разбърква се с лъжица.

Меси се до меко и еластично тесто като постепенно се добавя от останалото брашно.
Тестото втасва покрито с найлон и кърпа на топло място за 30-60 минути до удвояване на обема.

Оформят се 16 топчета с плънка в средата с намаслени ръце, ако лепне.
Редят се в тава, покрита с хартия за печене.
Втасват още 30-40 минути на топло.

Мажат се с жълтък.
Ръси се със сусам.
Пече се при 180°C за 25-30 минути.
В последните 15 минути от печенето се покрива с алуминиево фолио.


Източник: PAMUK POĞAÇA

Вчера, 16 юни 2014 г.,получих писмо на електронната поща на кулата. Така се зарадвах на снимките за рубриката "Не е трудно, аз също опитах..." Не ме изненада това, че подателят е мъж, тъй като всепризната истина е, че господата са прекрасни кулинари. 
Емил, сърдечно благодаря за доверието към моята рецепта за Памук погачи, за заделеното време да изпратиш писмото. Поздравявам те за успешния експеримент и проявеното въображение. Благодарение на твоето изпълнение и снимки читателите ще разберат, че рецептата е подходяща и за малки погачи, и за голяма погача. 
Това са снимките на Емил: 














 ... а това е писмото: 
"Страхотно вкусна и и още два пъти по толкова мекичка! 
Поздрави! 
Емо."



 
Имам специалното разрешение да публикувам в рубриката „Не е трудно, аз също опитах” снимките на памук погачи по моя рецепта, които е направила Гери.
„Много се радвам, че са ти харесали моите пухкави и вкусни питки.
Можеш да копираш снимките и да ги публикуваш при тебе.
Благодаря ти още веднъж за страхотната и АБСОЛЮТНО ТОЧНА рецепта (всичко съм спазила до грам) и резултатът беше ПЕРФЕКТЕН!!!
Прегръдки и усмихнат ден!”


Гери,
благодаря за доверието към мен и моя блог,
благодаря за коректното отношение към моята рецепта.
Поздравявам Ви за успешния опит. Получили са се прекрасни разновидности на памук погачите. 

.

26 коментара:

tillia каза...

Невероятни са! Толкова меки и със златиста коричка!
Подканващи снимки!
Приятен ден!

Elti каза...

Много им подхожда името, много са красиви и съм сигурна, че са страшно вкусни и мекички. Бих добавила слънчеви памук погачки :)Поздрави, хубав ден и успешна нова седмица!

Мъх каза...

Ей такова когато направя, ще бъда щастлива. Много са хубави, Вещичке!
И също имам такава синя купичка;))))

Албена Павлова каза...

Кой ли не би си взел една, две и после пак!
Чудни са!
Хубава вечер!

Мира каза...

Чудни мини погачи!
Такъв примамлив златист загар имат ,че ми се иска да си взема една! :)
Поздрави и хубав ден!

The witch каза...

Момичета, прибрах се от дълго пътуване вчера и с радост установих, че моите Памук погачи са привлекли толкова възторжено вашият интерес. Благодаря ви. Разтопихте душата ми. Действително са рецептата и изпитана многократно у дома, а погачите са фантастични и на вкус, и на аромат.
Прегръщам ви всички!







The witch каза...

Тили и Елти, прегръщам ви сърдечно! Радвам се, че честичко надничате в кулата.

The witch каза...

Мъхче, купичката купих миналата година от Турция. Много е симпатична и с традиционната си ориенталска украса се вписа идеално в публикацията ми.
Тази година съм решила а си купя по-голяма.
С поздрав!

The witch каза...

Албена и Мира, смело грабвайте по една-две от погачите. Ако са свършили, веднага ще приготвя нови..., ако не сте ме изпреварили вече и не сте си приготвили сами.
Сърдечни прегръдки от мен!

Анонимен каза...

zdravei,kazvam se Yana popadnax sluchaino na receptata stana mi lubopitno i resix da probvam, atanaxa straxotni tochno kakto gi opisva6 neveroyatni edno golamo blagobara!

The witch каза...

Яна, добре дошла в кулата. Надявам се честичко да навестяваш уханните й коридори. Радвам се, че след едно случайно надничане през прозорчето си решила за заделиш време и да пишеш тук. Благодаря ти сърдечно!
Рецептата действително е вълшебна. Вече съм я пробвала многократно и трайно влезе в списъка "Любими". До скоро!

Vili Konova каза...

Прекрасните погачи възбудиха апетита ми, но породиха спор у дома.Съпругът ми твърди, че с толкова течност/ 1/3 от която олио/,не може да се замеси тесто с толкова брашно.Аз пък на очите си ли да вярвам , или на него.
На мен олиото ми се вижда много, но може в това да е тайната.
Обичам да спорим за подобни неща, но е хубаво да си ни арбитър.
Лека вечер!

The witch каза...

Vili Konova, вярвайте на очите си, както сте ми писала, а на съпруга си поръчайте да изпробва рецептата за Памук погачи. Това е една от най-успешните ми рецепти. Освен в моята кухня, редовно се приготвя и в приятелски домове. Горещо я препоръчвам.
С радост ще очаквам вашия отговор.
Успех!

Vili Konova каза...

Благодаря за отговора.Ще докладвам скоро!
Хубава вечер!

The witch каза...

Вили Конова, очаквам отговор.
До скоро!

Tsikoria каза...

Здравейте,рецептата ми хареса на прима виста,но дали е удачна за направата на празнична погача? Тестото е пухкаво,не би било проблем предполагам?

Tsikoria каза...

Здравейте,рецептата ми хареса на прима виста,но дали е удачна за направата на празнична погача? Тестото е пухкаво,не би било проблем предполагам?

The witch каза...

Разбира се, че може да използвате тестото за празнична погача. Ще се получи разкошна пита. Успех!
Весели празници!

Анонимен каза...

С голяма резерва към съотношението на продуктите течни към сухи реших да повярвам и чудо, получи се точно по описаното по горе - пухкава мнооого вкусна пита (аз направих една цяла питка ама с половин доза, разбих на половина викам да не хвърлям много продукти след неуспеха :) да но не , получи се един разкош !!!
В твойта кула има за всекиго по нещо.
Поздрави! Емо.

The witch каза...

Здравейте, Емил. Добре дошъл в кулата.
Радвам се, че моята рецепта е зарадвала Вас и близките Ви.
Сърдечно благодаря за снимките. В най-скоро време ще ги обработя и публикувам за "Не е трудно, аз също опитах".

Галя каза...

Правя я за 4- ти път . Прекрасна и много вкусна ! БЛАГОДАРЯ ! :)

The witch каза...

Здравейте, Галя.

Радвам се, че рецептата е успешна и във вашия дом.

Разгледайте и останалите предложения с това тесто.

Успех!

Гери каза...

Благодаря за страхотната и абсолютно точна рецепта, просто е чудесна!
Може дае видиш в моя блог: http://lecker-mit-gerim.blogspot.de/2014/12/fluffige-brotchen-pamuk-pogaca-wirklich.html

Спокойна нощ и прегръдки!

The witch каза...

Гери,
благодаря за доверието към мен и моя блог,
благодаря за коректното отношение към моята рецепта.
Поздравявам ви за успешния опит. Получили са се прекрасни разновидности на памук погачите.
Разрешавате ли да копирам Вашите снимки, за да ги публикувам в моя блог за рубриката "Не е трудно, аз също опитах"?
Благодаря!

Анонимен каза...

Благодаря за рецептата. Питата стана страхотна. Единственото отклонение , което направих от рецептата е , че сложих суха мая директно в пресятото брашно. Резултата беше прекрасен. Много вкусна пита , която се изяде на " един дъх ".Още веднъж благодаря за рецептата. Страхотна е .

The witch каза...

Анонимен, благодаря за добрите думи и заделеното време. Радвам се, че съм полезна с моята рецепта. Успех!

Публикуване на коментар

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

7 популярни коридора из кулата в последните 7 дни

7 от последните коментари

Моята "сандъчена" градина, 2010 г.