понеделник, 22 април 2013 г.

Питки-цветя с мак за Цветница


Необходими продукти за 1,5 кг тесто:

1 ч.ч. (240 мл) топло прясно мляко
1 ч.ч. (240 мл) топла вода
1 ч.ч. (240 мл) растително масло
5 с.л. захар
1 с.л. сол
½ пак. (20 г) прясна мая
6 ч.ч. (840 г) брашно

300 г бяло сирене
1 белтък за намазване

Начин на приготвяне:
Маята и 1 с.л. захар се разтварят във водата.
Покрива се с кърпа и се оставя настрани за 10-15 минути.

В купа се слагат 3 ч.ч. от предварително пресятото брашно.
В кладенче в средата се сипва сместа с маята, млякото, олиото.
Сипва се захарта и солта. Разбърква се с лъжица.

Меси се до получаване на меко и еластично тесто като постепенно се добавя от останалото брашно.
Тестото втасва покрито с найлон и кърпа на топло място за 30-60 минути до удвояване на обема.

Оформят се 16 топчета като леко се сплескват. 
Редят се по 8 броя в две големи тави с размер 40/33 см, покрити с хартия за печене.
С ножица се правят по 6-7 разреза в периферната част с дълбочина, толкова, че секторите да приличат на цветни венчелистчета.
Втасват още 30-40 минути на топло.
 

Мажат се с белтък.
Ръси се с маково семе в средата.
Пече се при 180°C за 25-30 минути.
В последните 10-15 минути от печенето се покрива с алуминиево фолио.

.

11 коментара:

Valeia каза...

Много лесно и красиво! Благодаря! :)

Албена Павлова каза...

О, тези питчици са супер! Малки ароматни цветенца!
Цветни поздрави и хубава вечер!

tillia каза...

Прекрасна идея! Особено сега за Цветница ще са много актуални! /Пък и не само за празник! /
Спокойна нощ!

Sonya Shateva каза...

много красиво, навременно предложение, Стани!Още помня миналогодишните ти питки, така красиво оформени бяха!Сигурна съм, че и тези са непо-малко вкусни!Поздрави!

Мъх каза...

Вещичке, красота! Само да можех да украся с тях празничната трапеза;)

Bety каза...

Вещичке, чудесни, весели и много лесни питки си направила!

di_ani каза...

Много красива, креативна и тематична серия -
чудесни идеи, изпълнение и снимки.
Не мога да си избера фаворит - всичките ти предложения ми харесват, тестото предполага и страхотен вкус.
Моите поздравления, слънчеви и усмихнати празници, Диана

The witch каза...

Valeia, добре дошла в кулата.

Албена,
Тили,
Соня,
Мъхче,
Бети,
Ди,
Благодаря за милите коментари. Много ме зарадвахте.Надявам се да опитате рецептата. Тестото е разкошно.
Сърдечни поздрави и прегръдка от кулата.

medeya.di.fleur каза...

Привет, благодоря ти за прекрасният сайт, който имаш ти и този на Пелин, който си дала. Аз турски не зная, но като теб превеждам, защото съм очарована от тяхната кухня. Много ме впечатли и сватбената супа и сега я издирвам. Сега по същество - рецептата ти тук за питки-цветя е страхотна, Пелин обаче след рязането ги оформя чрез завъртане на 90 градуса, така че пълнежът от сирене се пада отгоре. Това е много интересни идеи има там. Ако намериш нещо за сватбената супа(dugun corbasi) - пиши. Аз имах честта да я опитам. Божественна е !

medeya.di.fleur каза...

Привет, благодаря ти за прекрасният сайт, който имаш ти и този на Пелин, който си дала. Аз турски не зная, но като теб превеждам, защото съм очарована от тяхната кухня. Много ме впечатли и сватбената супа и сега я издирвам. Сега по същество - рецептата ти тук за питки-цветя е страхотна, Пелин обаче след рязането ги оформя чрез завъртане на 90 градуса, така че пълнежът от сирене се пада отгоре. ... И още нещо нейното тесто е с 2 яйца и 4 ч. чаши брашно.Много интересни идеи има там. Ако намериш нещо за сватбената супа(dugun corbasi) - пиши. Аз имах честта да я опитам. Божественна е !

The witch каза...

Медея, добре дошла в кулата. Сърдечно благодаря за коментарите.
Вероятно не си прочела добре публикацията ми. Посочила съм като източник на самото тесто съответната рецепта на Пелин, а оформянето на питките е моя идея. Освен това в цитираната рецепта на Пелин няма яйца. Но така ли иначе си права, че в нейния блог има прекрасни рецепти и идеи.
Спорна нова 2015 година.

Публикуване на коментар

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

7 популярни коридора из кулата в последните 7 дни

7 от последните коментари

Моята "сандъчена" градина, 2010 г.