понеделник, 5 август 2013 г.

Кокосови бисквити с белтъци за 15 минути

Имах 5 белтъка, изостанали от предния ден, които се "ослушваха" в хладилника в очакване на целувчено превъплъщение, когато попаднах на рецептата на Мъхчето. За радост в шкафчето със запаси се "мъдреше" плик с кокосови стърготини, така че веднага запретнах ръкави. Бисквитките станаха чудесни. Малкият магьосник много ги хареса – след всяка налапваше още по три. Вече са зачислени в състава "Любими в кулата". Опитайте и вие тази лесна, бърза и вкусна рецепта!

Продукти:
160 г кокосови стърготини
150 г пудра захар
50 г брашно
100 г масло
5 белтъка
 
Приготвяне:
Кокосовите стърготини, пудрата захар и брашното се смесват добре.
Добавят се предварително разтопеното масло и белтъците.
Получава се лепкава еднородна маса.
Тава се застила с хартия за печене.
С  лъжичка се загребва от сместа и се оформят купчинки.


Пече се в предварително загрята фурна на 180°С за 10 минути.

С удоволствие се включвам в предизвикателството „10 въпроса”, което Таня от coffee and chocolate ми отправи. Според регламента трябва да предизвикам с 10 мои въпроса 10 блогъри, които имат под 200 последователи. Предполагам, че замисълът на начинанието е да се популяризират по-малко известни виртуални местенца, затова приветствам и подкрепям идеята.
Това са моите отговори на нейните 10 въпроса:
Защо създадохте блога си?
В началото преобладаваше любопитството, впоследствие се получи дневник на кулинарните приключения в кулата.
Кое е най-странното ястие, което сте яли?
Признавам, че ако ми изглежда странно дадено ястие, трудно може да ме убедят да го опитам… за добро или лошо.
Разхвърляна или подредена сте?
По-малко първото, повече второто.  
Какво най-често приготвяте у дома?
Предполагам, че въпросът има кулинарно естество – в този случай най-често приготвям супички в цялата им многообразна палитра: с или без месце, топли или студени… 
Кое ви успокоява?
Ритмичното ромолене на дъждовните капки, когато си почивам у дома с приятно четиво; концентричните дири от хвърленото във водата камъче…
С какво не бихте направили компромис?
Не правя компромис със себе си – с принципите си, с желанията си, с делата си. 
Салата или торта?
В този двубой печели Г-жа Салата – свежа, богата и витаминозна. 
Какво не умеете да правите добре?
Не умея да лъжа и двуличнича. 
Най важното нещо за вас ...?
Мечтите и вярата ми в тях. 
Оприличете се с една дума?
The witch.

Ето моите 10 въпроса:
Коя е книгата, оставила жив отпечатък у Вас?
В кой филм искате да сте главен герой?
Какво Ви вдъхновява?
Какво Ви разочарова?
Какво Ви разсмива?
Колко е брашното в рецепта за кекс, описано като „на око”?
Какво е измерението на израза „с една идея повече”?
Възможно ли е оправданието „всички правят така”?
Какво се вижда „през розови очила”?
Какво е да си „на кръстопът”?

... насочени към следните 10 блогъри:
Мария от Fait Maison
Емилия от The secret - with love
Зорница от ZorniZZa PiZZa
Маги от Кулинарен блог на Маги
Дами, ще се радвам да отговорите на моите въпроси. Мисля, че няма да отнемат много от времето ви. Моля, дайте първия отговор, който ви хрумне, без да обмисляте дълго и проникновено.
За мен ще е удоволствие да ги прочета тук, публикувани като коментар след тази публикация.  С поздрав за свежо лято!
.

20 коментара:

Албена Павлова каза...

Открих се в предизвикателството - благодаря!
Сега ще си пъхна въпросчетата в торбичка и при първата възможност ще я развържа :)
Сърдечни поздрави и хубав ден!

Маги каза...

А ето и моите отговори:

Коя е книгата, оставила жив отпечатък у Вас?
"Отнесени от вихъра" от Маргарет Мичъл

В кой филм искате да сте главен герой?
В някой романтичен

Какво Ви вдъхновява?
Любовта и красивите неща

Какво Ви разочарова?
Лицемерието

Какво Ви разсмива?
Детските игри :)

Колко е брашното в рецепта за кекс, описано като „на око”?
Предполагам 1чч от 250гр

Какво е измерението на израза „с една идея повече”?
Да предвиждаш нещата

Възможно ли е оправданието „всички правят така”?
Да

Какво се вижда „през розови очила”?
През тях се вижда само най-хубавото

Какво е да си „на кръстопът”?
Колебание при вземане на решение

Благодаря ти за вниманието :)

miriams28 каза...

Страхотни бисквитки!
И аз съм влюбена в тях!
Поздрави и много усмивки

Мъх каза...

Беше ми особено приятно да почета тук и да видя, че бисквитките са били одобрени;)
Хубава вечер , Вещичке!

Таня каза...

Вещичке, беше ми много приятно да узная повече за теб и благодаря ти, че откликна на поканата ми. А бисквитките и аз съм ги записала за проба. Твоите са убийствени. Хубав ден!

С Драгомирова каза...

Много добре изглеждат сладките ти и идвам на почерпка, заедно с отговорите към играта :)

Коя е книгата, оставила жив отпечатък у Вас?
На много хубави книги съм попадала, но винаги ще помня книгите на Астрид Линдгрен :) Последно много ми хареса "Ако утрото настъпи" на Сидни Шелдън.

В кой филм искате да сте главен герой?
Не искам да съм главен герой.

Какво Ви вдъхновява?
Красотата.

Какво Ви разочарова?
Предателството.

Какво Ви разсмива?
Остроумието.

Колко е брашното в рецепта за кекс, описано като „на око”?
Зависи колко лакомо е окото :)

Какво е измерението на израза „с една идея повече”?
Същото като "с една идея по-малко" :)

Възможно ли е оправданието „всички правят така”?
Не. Копирането на масовото поведение те обезличава.

Какво се вижда „през розови очила”?
Това, което искаш да видиш. Това са очила за душата.

Какво е да си „на кръстопът”?
Да си отваряш очите на четири, шесто чувство в стартова позиция и да следиш указателните табели на съдбата.

The witch каза...

Албена, с нетърпение очаквам твоята торбичка с отговори.
До скоро!

The witch каза...

Маги, благодаря за отговорите.
Аз също като теб много харесвам "Отнесени от вихъра". Влюбих се в пепел от рози именно от тази книга. Всъщност като видя нещо в този цвят веднага се сещам за Скарлет.
С поздрав!

The witch каза...

miriams28, благодаря за приятелския коментар.
С пожелание за свежо и прохладно лято!

The witch каза...

Мъхче, рецептата ти е фантастична.
С пожелание за емоционално и приключенско лято!

The witch каза...

Таня, заслугата за бисквитките е на Мъхчето.
Горещо ти препоръчвам рецептата!

The witch каза...

Снежи, сърдечно благодаря за отговорите.
Тези на втората част от въпросите ме разсмяха. Всъщност това беше идеята им.
С пожелание за слънце, приятели и приключения!

Lety каза...

Много интересно ми беше да прочета, вещичке! А също и коментарите на дамите по-долу.
Виждам, че по някои неща много си приличаме, а по други - не. Например, аз харесвам необичайни ястия и много от тях ме провокират да ги опитам. А книгата "Отнесени от вихъра" е от тези, които никак, ама никак не харесвам и то заради главната героиня, чието поведение ме дразни. Намирам за страшно глупаво, да попаднеш на невероятен мъж като Рет Бътлър и да си сляпа, въздишайки по "забранения" Ашли. Обаче се отплеснах на литературна тема, извинявай! Исках да кажа с този предълъг коментар, че ми беше много приятно да науча повече за теб и да открия, че въпреки някои дребни различия имаме много общи вкусове и разбирания :-)
Сърдечен поздрав!

Габи каза...

Ето ме и мен, макар и с малко закъснение :)

Коя е книгата, оставила жив отпечатък у Вас?
Всяка, която съм прочела ... Може би Пипи на "млади" години, Малкият принц на "по-стари" :)

В кой филм искате да сте главен герой?
В някой с много каскади :) Не съм фен на екстремните спортове, но някак ми се иска да изпитам адреналина :)

Какво Ви вдъхновява?
Понякога свежестта на въздуха в 5 сутринта...

Какво Ви разочарова?
Предателство от приятел ...

Какво Ви разсмива?
Моят котарак :)

Колко е брашното в рецепта за кекс, описано като „на око”?
Обикновено недостатъчно или твърде много ако го меря с моето око!

Какво е измерението на израза „с една идея повече”?
Всяка идея е добре дошла :)

Възможно ли е оправданието „всички правят така”?
Възможно, но неоправдано...

Какво се вижда „през розови очила”?
Розови слончета :)

Какво е да си „на кръстопът”?
Когато си се загубил в чужд град, а имаш 5 минути да стигнеш навреме :)

The witch каза...

Лети, привет!
Много ме зарадва с коментара си.
Свежо и прохладно лято!

The witch каза...

Габи, сърдечни благодарности за участието в предизвикателството.
Изненада ме с желанието да участваш във филм с каскади. Хареса ми отговора с идеята, която е добре дошла.
Бъди здрава!

Quyen каза...

Gorgeous!

The witch каза...

Quyen,
Thank you!
The biscuits are really gorgeous.

Албена Павлова каза...

Извинявам се за значителното закъснение, но доста задачки имах през последните месеци. С пожелание за приятна вечер изпращам моите отговори на творите въпроси:

Вещи: Коя е книгата, оставила жив отпечатък у вас?
Аз:"Наследникът от Калкута" от Роберт Щилмарк. Много, много любима!
Вещи: В кой филм искате да сте главен герой?
Аз: Понякога децата ми казват: "Мамо, пак си се вкарала в някакъв филм!" Явно често съм главен герой, но къде ли?...
Вещи: Какво ви вдъхновява?
Аз: Често вдъхновението е внезапно пробляснала идея, друг път малко мънисто. Нали затова се казва: "Намерил си копче и си ушил балтон".
Вещи: Какво ви разочарова?
Аз: Лицемерието, пошлостта, меркантилността ...
Вещи: Какво ви разсмива?
Аз: Добрата шега.
Вещи: Колко е брашното в рецептата за кекс, описано "на око"?
Аз: Когато правя кекс, един от неизменно любимите моменти след пъхването на формичката за печене във фурната, е останалото по съда течно тесто да се изгребе с малка лъжичка почти до съвършенство. Скоро една от моите дъщери ни разказа, че като малка честичко си е правила малко количество кексово тесто, излапвала го е и бързо е заличава следите преди да се прибера и да я хвана на местопрестъплението. Сега, като прочетох въпроса, я попитах какво означава брашно "на око", а тя ми отговори: "Толкова, че да ти е много кеф да ядеш сурово кексово тесто!"
Вещи: Какво е измерението на израза "с една идея повече"?
Аз: Това, което ни стимулира да направим нещата по-добре.
Вещи: Възможно ли е оправданието "всички правят така"?
Аз: Това е въпрос, по който може да се напише цял философско-психологическо-антропологичен трактат. Вероятно и политолозите ще се включат. Иска ми се да вярвам, че не сме стадо овце и затова "НЕ всички правят така"!
Вещи: Какво се вижда "през розови очила"?
Аз: Утопия.
Вещи: Какво е да си "на кръстопът"?
Аз: Труден начин да избереш правилната за теб посока.

The witch каза...

Албена, сърдечно благодаря за отговорите на моето предизвикателство.
В някои от тях открих себе си; например за брашното... и аз правех същото като дъщеря ти. Други - искрено ме разсмяха. Книгата не съм чела, но задължително ще прочета, както и другите заглавия, цитирани в отговорите на останалите момичета.
Прегръщам те и ти желая много идеи в повече!

Публикуване на коментар

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

7 популярни коридора из кулата в последните 7 дни

7 от последните коментари

Моята "сандъчена" градина, 2010 г.