понеделник, 17 февруари 2014 г.

Любими супички с праз и зелев сок


Кой не обича да похапва топли и вкусни супички през зимата. Ние в кулата ги обожаваме и за всеки един от сезоните си имаме подходящите предпочитания. Този път, абсолютно в крак с времето и изобилието на пазара, ви предлагам да опитате две от любимите ни супички с праз и зелев сок.
Първата – Супа със зелев сок, направих по рецепта от пожълтяло и забравено списание „Жената днес” от януари 1960 г. Втората – Чорба от свинско месо със зелев сок, е запазена марка на магьосника и никой друг в кулата не бърка в котела, когато ври тази зимна сгряваща и питателна магия. Опитайте! Да ви е вкусно и топличко в зимния ден.

 Супа със зелев сок


Необходими продукти:
2-3 стръка праз
4 с.л. мазнина
½ кг картофи
½ ч.л. червен пипер на вкус
1,5 л вряща вода
1 к.ч. ориз
2 ч.ч. зелев сок
Черен пипер на вкус
 

Начин на приготвяне:
Празът се почиства, реже се на ситно, леко се запържва в сгорещена мазнина.
Добавят се обелените и нарязани на ситно картофи.
Задушава се няколко минути, ръси се с червен пипер.
Налива се врящата вода.
Вари се на умерен огън.
Когато картофите се сварят се прибавя ориза.
Когато супата е полуготова се сипва зелев сок. Оставя се да заври.
Поднася се поръсена с черен пипер.

Чорба от свинско месо със зелев сок


Необходими продукти:
400 г свинско месо
вода
черен пипер на вкус
300 г картофи
1 глава лук
1 ч.ч. (250 мл) зелев сок
фиде
магданоз за декорация
 

Начин на приготвяне:
Месото се реже на кубчета и се залива с вода.
Добавя се черен пипер и чубрица на вкус.
Вари се на умерен огън.
Когато месото е полусварено се прибавят картофи, нарязани на кубчета и ситно нарязан лук.
Когато чорбата е полуготова се сипва зелев сок.
Поднася се поръсена с черен пипер.

Ето каква модна линия е диктувало цитираното списание: 


Честно казано, на мен ми допада тази изящна подчертано женствена мода. 


Ако похапвам повече от първия вид супичка, дали ще придобия такава стройна фигура?!
.

6 коментара:

tillia каза...

Постната супа съм яла, но толкова отдавна не съм правила! Зелевият сок придава особено приятен вкус.Как се забравят старите вкусни ястия! Прочетох и яхнията с дюли, която аз правя.
Успешна седмица, Стас!

изгодна почивка Италия каза...

Блога ви е доста запомнящ се за мен предимно за това, че предлагате невероятни гозби, които са предимно тип манджи като тези супи, а за мен в едно семейство е важно да има прясно направена храна, а не да се храним само по заведенията и с полуфабрикати или да си поръчаме за вкъщи, не е здравословно.Признавам че първата супа веднага ме грабна, хареса ми и как изглежда.За зелевият сок не съм сигурна, понеже коремните проблеми от зелето са неприятно при мен поне.Още днес ще направя първата спа с тези парченца месо и дано се получи така вкусно както изглежда тук.

The witch каза...

Тили, привет! Радвам се, че се отби в кулата. Бъди здрава!

The witch каза...

Италия, добре дошла в кулата отново! Радвам се да те видя.
Очаквам отзиви след като приготвиш супичката. Не е сложна.Успех!
Писах след коментара ти в публикацията за рошава възглавничка. Прочете ли? Пиши.
До скоро!

Hristinka Koleva каза...

Много ми е приятно да се отбивам в твоята кула. С огромен интерес разгледах старите рецепти и модата от 60 години. И на мен ми хареса тази елегантна и женствена линия.
Поздравления за чудесният блог!

The witch каза...

Христина, добре дошла в моята кула. Благодаря за похвалите.
Проследи текущото предизвикателство, посветено на старите готварски книги и зимните супички. Вероятно ще откриеш интересни рецепти.
С поздрав!

Публикуване на коментар

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

7 популярни коридора из кулата в последните 7 дни

7 от последните коментари

Моята "сандъчена" градина, 2010 г.