понеделник, 14 юли 2014 г.

Лесна морска декорация и плетиво на една кука

Продължавам темата за морската декорация от предходната публикация с едно много лесно предложение. Необходими са стъклен съд, морски разноформени и многоцветни камъчета, кълбо синя прежда и кука за плетене. Естествено, нужно е да умеете да плетете на една кука. Ако не сте усвоили все още това забавно умение, тук съм показала подробно в снимки основните уроци. 


Първата стъпка е елементарна. Избирате прозрачен стъклен съд - ваза, купа, по-голяма чаша, който пълните с морски камъчета, мидички и прочие.

Втората стъпка е по-трудоемка и отнема повече време. Предоставям ви схема за каренцето, върху което съм разположила съда с камъчетата. Тъй като използвах по-дебела прежда (с нея се плете по-лесно и по-бързо), направих моето каре от 4 кръгчета, свързани с един квадратен детайл. В края на публикацията съм прикачила оригиналната схема, включваща 9 кръгли и 4 квадратни детайла.

За улеснение на тези от вас, които започват от АБВ в плетенето, съм подготвила уроци в снимки и картинки на основните бримки и пълнежи. Снимките направих лично аз, а илюстрациите с уроци са от тук. Видео уроци ще намерите тук.
Трябва да знаете как се плете:
Синджир бримка
Залепена бримка
Нисък пълнеж
Висок пълнеж

Ето как се получава каренцето:
Изплита се един кръгъл детайл. Конецът се реже.


Плете се втори кръгъл детайл като при изплитането на последния ред при маркираните места (лилавата елипса) се захваща с първия кръг чрез залепена бримка. Конецът се реже.
Плете се трети кръгъл детайл като при изплитането на последния ред при маркираните места (лилавата елипса) се захваща с втория кръг чрез залепена бримка. Конецът се реже.
Плете се четвъртия кръгъл детайл като при изплитането на последния ред при маркираните места (лилавата елипса) се захваща с третия и първия кръг чрез залепена бримка. Конецът се реже.

Плете се един квадратен детайл като при изплитането на последния ред при маркираните места (зелената звездичка) се захваща с кръглите детайли чрез залепена бримка. Конецът се реже.

Изделието е готово. Харесва ли ви?


Това е оригиналната схема, която промених според моето желание и налична прежда. 

.

1 коментара:

Анонимен каза...

Преди всичко поздравления за прекрасното творческо кътче, което си създала и споделяш с нас!
Аз съм съвсем начинаеща в плетенето на една кука, но много ми хареса тази декорация. Та молбата ми е да ми разясниш схемата и по-точно какво са хиксчето и кръстчето? Благодаря предварително!

Публикуване на коментар

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

7 популярни коридора из кулата в последните 7 дни

7 от последните коментари

Моята "сандъчена" градина, 2010 г.